משרד החוץ הפלסטיני תקף הבוקר (שני) את ממשלת ישראל, לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש את חוק עונש מוות למחבלים של סיעת "עוצמה יהודית". לטענת המשרד, "עונש המוות מפר את זכויות היסוד של העם הפלסטיני לחיים ולהגדרה עצמית - זו הצעת חוק אכזרית, ברברית ולא אנושי ששורשיה בעליונות היהודית".

עוד נמסר בהצרה הרשמית של משרד החוץ הפלסטיני כי "מטרת החוק היא לשלול מהעם הפלסטיני את הזכות שלו לקיום. ישראל ממשיכה להרוג פלסטינים בכוונה ובאופן לא פרופורציונלי, כעת היא תעשה זו באופן שרירותי. הרשות הפלסטינית מזהירה מפני ההשלכות של עונש המוות, ומצפים מישראל לקחת אחריות מלאה על פשעיה".

"הרשות הפלסטינית וקראת לקהילה הבינלאומית לא רק לגנות, אלא גם לפעול בצעדים ולחץ על ישראל. אנו קוראים לאו"ם ולסוכנויות השונות של זכויות האדם לנקוט בצעדים הדרושים כדי להבטיח את הגנת העם הפלסטיני ולחשוף את הפשעים של ישראל. חקיקת עונש המוות על ידי ישראל היא כתם על החוק הבינלאומי, שנועד להגן על מי העולם. זהו כתם על מי שמטיף לשלטון החוק".

כאמור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש את חוק עונש מוות למחבלים. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק. 

ישיבת ממשלה בחודש שעבר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ישיבת ממשלה בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לאחר אישורו, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו״.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר:  ״ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה״.