מחוז ש"י במשטרה והשב"כ פתחו הבוקר (שני) בחקירה בעקבות המהומות האלימות אמש בחווארה. לפנות בוקר הועברו מידי צה"ל אל המשטרה שמונה צעירים יהודים תושבי יהודה שומרון החשודים במעורבות בהצתות בכפר. שישה מהמעוכבים שוחררו על ידי המשטרה לאחר שלא היה יותר צורך בהחזקתם במעצר, בעוד השניים הנותרים הובאו לבימ"ש השלום בירושלים לדיון בהארכת מעצרם. 

ח"כים בקואליציה תמכו בפרעות, קיש: "מי שמעודד התנהגות כזו - שיתבייש"
הוריהם של נרצחי הפיגוע בחווארה: "נישאר משפחה מאוחדת, רוצים אחדות"

החקירה החלה לאחר שעלה חשד למעורבות של יהודים באירועים, וכרגיל במקרים בהן יש חשד לעבירות לאומניות מתנהלת החקירה בשב"כ ובמשטרה. בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לראשונה למהומות בחווארה ומסר בפתח ישיבת סיעתו, שנערכה במאחז אביתר בשומרון: "מבין את הכאב, אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ולהרתיע אותו זו ממשלת ישראל ולא אזרחים".

מתנחלים הציתו עשרות מכוניות ובתים בחווארה (רויטרס)

בן גביר אמר בישיבת סיעתו באביתר: "הפיגוע אתמול שבו נרצחו האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הוא פיגוע קשה ומזעזע שצריך ללמד את כולנו שאנחנו במלחמה. זו לא מלחמה מאתמול וזו לא מלחמה שתסתיים ביום אחד אבל זו מלחמה שחייבת לעורר את כולנו לאמץ מדיניות של מלחמה אמיתית בטרור.

"הגיע הזמן להפסיק את מדיניות ההכלה. האויב בצד השני מבין הפוך את המסר. צריך לכתוש את הטרוריסטים, והגיע הזמן לחזור לסיכולים הממוקדים ולחסל את ראשי ארגוני הטרור המסיתים".

"אני רוצה להיות ברור לגבי התמונות מחווארה. מבין את הכאב אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ולהרתיע אותו זו ממשלת ישראל ולא אזרחים".

"אנחנו כאן בישוב אביתר והתשובה המדינית לפיגועים כאלו היא להקים את הישוב הזה. פניתי לראש הממשלה הבוקר וביקשתי ממנו לאפשר שהיית משפחות והכשרת הישוב. אנחנו בכל מקרה מתכוונים להכשיר אותו וסיכמנו את זה בהסכמים הקואליציוניים", סיכם.