סגן השר אבי מעוז הודיע הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה. במכתב ששלח לראש הממשלה הסביר כי התפטרותו נובעת מאחר שלא קיבל את מה שהובטח לו בהסכם הקואליציוני.

"ניסיתי לאורך החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי הייסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית", כתב.

בתגובה, מסרה יו"ר נעמת, חגית פאר: ״אין אלא לברך על התפטרותו של אדם שמסמל חושך, שנאה ודעות קדומות כמו אבי מעוז. מדובר באדם שאינו ראוי להיות שר במדינת ישראל. מעוז טוען שההסכמים הקואליציוניים איתו לא כובדו- אם אכן כך, טוב מאד. להתראות וביי ביי״.

כזכור, קודם לכן תקפו בכירים בליכוד את בן גביר ו'עוצמה יהודית' לאור היעדרותם מדיון 40 חתימות בכנסת. "ההיעדרות של בן גביר ו'עוצמה יהודית' מההצבעה היום בכנסת היא מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין - כולם מתייצבים", מסרו. בתגובה מסרו בעוצמה יהודית:"מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות. כשיש טרור של מחבלים נגד ישראלים - ישראל צריכה להלום בטרור ולא להיכנע לו".

במקביל, גם סייעת יהדות התורה החליטה להחרים את הדיון בגלל ״אי כיבוד הסכמים קואליציוניים״ סביב התקציב. עם זאת, מחלוקת ביהדות התורה והבטחה של נתניהו לפתרון המשבר הובילו לכך שהמפלגה תיטול חלק בהצבעה לאחר הדיון.