דניאלה וייס, ראש תנועת ההתיישבות נחלה, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה לרצף האירועים הביטחוניים האחרונים, בהם נרצחו שלושה ישראלים. "אני חושבת שצריך לראות דברים בצורה המקיפה שלהם. כיצד התחילו להתגלגל העניינים? היו מספר מקרים נוראים של רצח יהודים והדבר הזה גרם תגובות קשות מאוד", ציינה.

אלן גנלס, אזרח אמריקאי בן 27, הוא הנרצח בפיגוע סמוך לים המלח

עוד הוסיפה כי "אני מסתכלת כל החיים על הגורל של העם שלי ולא על האחר, והגורל של העם שלי הוא שנרצחים ילדים ונרצחים שני אחים קטנים. אני חושבת על העם שלי, על הכאב שלי, על הסבל הנורא של ההורים שאיבדו שני ילדים, על עוד ירי ועוד אסון ואני חושבת שנוצר כאן מצב בלתי נסבל של טרור, טרור בדרכים. כאשר המצב הוא בלתי נסבל, אז יש תגובות קשות. כאשר המצב הביטחוני הוא לא נורמלי וכאשר אני נוסעת על הציר כאן, אני נוסעת עם ילדים, עם נכדים שלי, יש לי גם נינים כבר, ולחזור הביתה - פירושו של דבר לעבור סדרה של ניסים".

עוד טענה: "מה שיכול למנוע את הטרור בצורה מאוד מאוד חד משמעית זה כיוון אחר לגמרי. אני, בימים אלה, עסוקה בנושא אביתר, חזרה שלנו לאביתר. מדובר במקום שמאוד קרוב למקום של הרצח. אני חושבת שהתשובה הציונית ההולמת היא התיישבות. זה היה מאז ומתמיד. במקום יש למעלה מ-50 מבנים. אמנם היו עימותים, אבל חזרנו ואנחנו נישאר שם".

כשנשאלה בנוגע לניסיון הדריסה של הקצין אתמול, השיבה: "הדרך הנכונה להתמודד עם טרור היא התיישבות יהודית בארץ ישראל. מאחר ואצלי במשפחה יש הרבה קצינים, אני משערת שגם אתם מבינים שממש לא בא לי שאף אחד ידרוס, אף אחד מהקצינים".

כמו כן, ביקרה את התנהלות הממשלה: "מאוד. אני קיוויתי מאוד שיחול שינוי בנושא התיישבות בארץ ישראל. זאת אומרת שאפשר יהיה לבנות בגדול ומהר ולבלום את ההשתלטות הערבית על אדמות מדינה על ידי יישובים חדשים. אלה המושגים שלי. כאשר אני רואה שאם זה כתוצאה מוועידה זו או אחרת, מגעים כאלה או אחרים בינלאומיים, המטבע שמשלמים זה התיישבות, אני יודעת שהממשלה הולכת בכיוון הלא נכון".

"אתמול דווקא בן גביר מאוד שימח אותי כשהוא הגיע עם כל הסיעה לאביתר ותמך בהתיישבות. דווקא כאן היה משב רוח רענן. אני שמחתי, אני חושבת שזה היה צעד נכון, עכשיו צריך לפרוט את זה למטבעות של עשייה. כאשר מיישבים את הארץ, בולמים את הטרור", הוסיפה. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm