ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הצטרף הבוקר (רביעי) למפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט, ותקף את הממשלה בחריפות במהלך נאום שנשא בתל אביב. "זו לא ממשלת ימין על מלא-מלא", אמר דיסקין, "זו ממשלת טרור על מלא-מלא". בנוסף הזהיר כי  "בטווח של שבועות בודדים, אנו עלולים להגיע אל סיפה של מלחמת אזרחים".

תשעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר | עדכונים שוטפים מ"יום השיבוש הלאומי"

"אני יודע שהשב"כ ומשטרת ישראל יעשו הכל כדי לבוא כדי לבוא חשבון עם המחבלים, אבל אני לא יכול שלא לומר שלבי גם עם תושבי הכפר חווארה", אמר דיסקין בפתח דבריו. "הפורעים הם אות קין על מצחו של העם היהודי. אני בוש ונכלם למעשה, הפורעים האלה הם לא אחיי ולא יהיו אחיי. הם בושה לעמנו. עלינו לבוא איתם חשבון ביד קשה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"חברים, אנחנו בעיצומו של גל טרור לא פשוט, אך אל דאגה, את ביטחוננו האישי מוביל נאשם בפלילים בידי שר הטיקטוק הלאומי", הוסיף ראש השב"כ לשעבר. "פירומן מוחלט יחד עם פירומן נוסף במשרדי האוצר והביטחון, שניהם עובדים יחד במרץ על הקמת מדינה דו-לאומית, תוך ריסוק יחסינו עם אירופה, ארה"ב ושכנינו במזרח התיכון. זה ביטחון לאומי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

דיסקין המשיך לתקוף את הממשלה, וטען כי "הממשלה הארורה הזו הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי שלנו לשפל נורא, אולי החמור ביותר בתולדותינו. זו לא ממשלת ימין על מלא-מלא, זו ממשלת טרור על מלא מלא".

את דבריו חתם באומרו כי "מכיוון שבתוך המוזיאון עוסקים עכשיו חברינו באתגרי הביטחון לאומי, אני רוצה להבהיר, שבלי חוסן לאומי לא יהיה ביטחון לאומי. חוסן לאומי דורש אחדות, ולשם כך נדרשים ערכים משותפים שבתורם נגזרים מהסכמה על צדקת הדרך. העובדה שההפיכה המשטרית הכוחנית נמשכת בימים קשים אלו, פוגעת באחדות ובצדקת הדרך. כך מדינת ישראל מגיעה אל סף התפוררות חברתית פנימית ולפילוג חמור. בטווח של שבועות בודדים, אנו עלולים להגיע אל סיפה של מלחמת אזרחים".