פרופסור נחום רקובר, לשעבר המשנה ליועמ"ש, שוחח היום (רביעי) עם בן וינון בתוכניתם ב-103FM, על המכתב ששלח השבוע לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, בו הביע את תמיכתו ברפורמה במערכת המשפט.

מובילת המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "גם בדיקטטורות הכי גדולות יש אנשים שהתעוררו מאוחר"
מגל: "רוב הקצינים מדרגת תא"ל ומעלה יוצאים למפלגות השמאל", וכך הגיב כספית

בפתח הראיון הסביר פרופסור רקובר: "זה מתבקש לנוכח המצב שהגענו אליו, בו אין שלטון החוק אלא שלטון השופט. כל שופט מניח שדעותיו שלו הן המחייבות על פי החוק, החוק לא נותן לו את הסמכות הזו כלל וכלל. זה סובב סביב כל ארבעת התיקונים שמבקשים לוין ורוטמן לתקן. המעוות הזה יורד לשורש הדברים מאוד, משום שבית המשפט מתעלם לגמרי מחובתו להיות כפוף לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. האלמנט היהודי איננו בין השיקולים שמביא בחשבון בית המשפט". 

בהמשך, הוסיף: "חוק היסוד שקובע שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, הנשיא אהרן ברק כתב שהיותה של המדינה יהודית מביאה לכך שהמשפט העברי הוא ערך על. מדינת ישראל בלי משפט עברי הוא בדיחה גרועה. השופטים מביעים את דעתם האישית ולא את דעת החוק, זה שלטון השופט ולא שלטון המשפט, אין להשלים עם מצב חמור כל כך. הייתי בודק את מקורות המימון של ההפגנות, ואת מה מניע הרבה מהם לפעול כפי שהם פועלים, ונוכח לדעת שהדברים הם מכספי המדינות העוינות אותנו, כולל מכונים לדמוקרטיות למיניהם". 

בסיום דבריו, הדגיש פרופסור רקובר: "השימוש במילה דמוקרטיה הוא סילוף וזיוף של הערך הדמוקרטי. לא די שלטון של החוק אלא שהחוק צריך להיות מושתת על ערכי הצדק. בזה נבדל החוק היהודי משאר החוקים. לא כמו המשפט הרומי שהיה רק כדי להסדיר את סדרי החברה, אלא עקרונות של צדק ויושר, היה ידוע בכל העולם שמשפט ישראל הוא משפט של צדק".