שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעורר שוב סערה לאחר האירועים בחווארה. השר השתתף היום (רביעי) בוועידת FINANCE 2023 והצהיר כי "המדינה צריכה למחוק את חווארה". זאת, לאחר פיגוע הירי שאירע במקום, בו נרצחו האחים הלל יניב ויגל יעקב ז"ל.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שר האוצר נשאל גם על ידי המראיין, מתן חודורוב, האם לא ליבה את הרוחות כשעשה "לייק" לציוץ של דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, שבו נכתב כי "את הכפר חווארה צריך למחוק". סמוטריץ' השיב כי "אני צייצתי וקראתי להרגעת הרוחות ואמרתי שאסור להיגרר לאנרכיה שבה אנשים לוקחים את החוק ליידים".

לאחר הדברים, הבהיר שר האוצר: "שוב התקשורת לוקחת ציטוט שלי ומנסה לייצר לו פרשנות מעוותת. אם הם היו משמיעים את הקטע המלא של דבריי, הייתם שומעים שדיברתי על כך שחווארה הוא כפר עוין שהפך למוצב קדמי של הטרור ממנו יוצאים מדי יום לפעולות טרור של זריקות אבנים וירי נגד יהודים אך אסור בשום אופן לקחת את החוק לידיים".

"אמרתי שאני תומך בתגובה בלתי פרופורציונלית של צה״ל וכוחות הביטחון על כל פעולת טרור. על כל אבן- סגירת החנויות במקום, על כל בקת״ב - מעצרים וגירוש משפחות המחבלים, על כל קן טרור - סגר וגביית מחיר כואב עד שהמחבלים ותומכיהם יבינו שדם ילדינו אינו הפקר והטרור אינו משתלם. זאת הדרך להתמודד עם הטרור ולמנוע חלילה את הקורבנות הבאים".

כזכור, ביום ראשון האחרון אירעו עימותים חריפים בחווארה, בהם מתנחלים הציתו עשרות מכוניות ובתים של משפחות פלסטיניות. מיד לאחר מכן, צייץ סמוטריץ' כי "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<