המחאה כנגד הרפורמה המשפטית: מספר יוצאי יחידת דובדבן פרסמו היום (חמישי) מכתב ובו יצאו נגד המשך החקיקה בנושא הרפורמה אותה מקדמת הממשלה. "אנו החתומים והחתומות מטה, שירתנו במשך שנים ביחידת דובדבן, שמתאפיינת מיום הקמתה באופי וסגנון ייחודים במערכת הביטחון של מדינת ישראל", נכתב בתחילתו של המכתב. 

פשרה עם הממשלה בנושא הרפורמה? "המחנה הממלכתי" במסר חד משמעי

הם תקפו את הקואליציה: "בימים אלה מקודמת חקיקה חד צדדית וללא הסכמה רחבה, המפלגת את החברה הישראלית ומפרה את האיזון העדין שבין הרשויות בישראל, באמצעות החלשת מערכת המשפט. חקיקה זו תגרום לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, ועל כן החלטנו לצאת מהצללים, להשמיע את קולנו ולקרוא בזאת לממשלה ולקואליציה לעצור את מהלכי החקיקה ולגבש הסכמה רחבה".

עוד נכתב: "לא נסכים לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, אנו חותמים על דעת עצמנו ואיננו מתיימרים לייצג את יחידת דובדבן לדורותיה או כל ארגון אחר". 

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט קרא להימנע מסרבנות, בנושאים הקשורים לצה"ל: "אסור לנו להגיע לסרבנות שירות בצה״ל או לביטול הגעה למילואים, זה קו אדום שאין לחצות. כמו כל ישראלי גם אני מודאג מאד מהמשבר הפנימי החריף הפוקד אותנו".

"אך אסור שהתייצבות להגנת המדינה תהפוך למשהו 'על תנאי'. במלחמת לבנון השנייה אחד הקצינים בכוח שלי, ע׳, גורש מביתו שנה קודם לכן במסגרת ״תכנית ההתנתקות״, וראש הממשלה דאז עוד אמר ש״המלחמה בלבנון תסלול את הדרך לביצוע תכנית ההתכנסות״ (פינוי יהודה ושומרון), השבר היה אדיר. בבסיס ההיערכות שלנו בג׳וערה, ימים לפני הכניסה ללבנון, אני זוכר כיצד ע׳ ממש נקרע בדילמה- 'איך אני יכול לתת יד למישהו שמקדם מהלך שלתפיסתי יביא לחורבן המדינה?'", ציין.

הוא הוסיף: "ובכל זאת ע׳ יצא למלחמה לצדי וסיכן את חייו. הוא ולוחמים נוספים הסתפקו בשליחת מכתב מחאה, אך אף לא אחד סירב להיכנס ללבנון. באינתיפאדה השנייה, גם לוחמים בעלי השקפות שמאל התייצבו לשירות ביו״ש למרות התנגדותם האידיאולוגית לשהותנו שם. חלקם נפלו בקרב".