השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ייפגשו בשבוע הבא בארצות הברית עם בכירים בממשל האמריקאי, וזאת כשברקע ההערכה שאיראן יכולה לייצר מספיק חומר בקיע לפצצת אטום בתוך ימים בודדים.

ארה"ב באזהרה דרמטית: איראן תוכל לייצר מספיק חומר לפצצה גרעינית תוך שבוע וחצי
דיווח: באמירויות ביטלו את ביקור נתניהו בחודש ינואר מחשש למתיחות עם איראן

דרמר והנגבי צפויים להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג’ייק סאליבן, עם שר החוץ אנתוני בלינקן ועם בכירים אמריקאים בממשל האמריקאי. ביקורם של דרמר והנגבי יתקיים על רקע דאגה גוברת בבית הלבן מתוכנית הממשלה לרפורמה במערכת המשפט ומהמתיחות הגוברת בגדה המערבית.

במקביל, ביום רביעי הבא, לאחר שהנגבי ודרמר יסיימו את ביקורם בוושינגטון, יגיע לישראל שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שצפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן איים כי חלון ההזדמנות לחתימה מחדש על הסכם הגרעין עם ארצו הולך ונסגר. בראיון לכריסטיאן אמנפור ב־CNN הודה עבדוללהיאן כי איראן אכן נמצאת בדרך לאפשרות השגת נשק גרעיני, אבל תוכנית הגרעין שלה נותרה, לדבריו, לצורכי שלום.

לטענתו, איראן לא מאיימת, ופתוחה לקיום שיחות בנושא: “יש לנו מפת דרכים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ובשתי הזדמנויות, סגנו של המנכ”ל בא לטהרן בשבועות האחרונים. ניהלנו מגעים קונסטרוקטיביים ונושאי פרי. עלינו על הדרך הטובה עם סבא"א והודענו לארה”ב שאנחנו יכולים להגיע להסכם. אבל אם הפרלמנט האיראני יקבל חוק חדש (שיאסור על המשך המגעים) נצטרך להישמע להחלטותיו. החלון להסכם עוד פתוח, אבל לא יישאר פתוח לנצח”.