שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, התייחסו היום (ראשון) בהודעה משותפת ליוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק, לשיח על הרפורמה המשפטית ללא תנאים מוקדמים. 

נתניהו במסר לאופוזיציה: "עדיין יש זמן להידברות, בואו לא נבזבז עוד זמן"

"אנו מברכים על יוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק הקוראים לשיח על הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט ללא תנאים מוקדמים", נכתב בתחילת ההודעה. עוד צוין: "מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, קראו השלושה לקיים שיח שיתקיים אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביום שלישי הקרוב: "אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הגיב להודעה המשותפת ותקף את השלושה: "שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה היקרים - די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים - וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה".

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: שקר ההידברות, באותו היום בו חברי הקואליציה הכושלת מקום המדינה מוציאים הודעה שקרית על הידברות, הם מביאים לכנסת את פסקת ההתגברות, חוק הנבצרות וקידום חוק למינוי עבריין סדרתי לשר. תעצרו את החקיקה המטורפת. קחו פסק זמן. נגיע לנשיא. ועד אז: תעשו סדר בכאוס שהממשלה שלכם זורעת ברחבי המדינה".