פרופסור אריה אלדד פתח היום (ראשון) את תוכניתו ב-103FM עם בן כספית במונולוג סוער על מכתב 37 טייסי הקרב בטייסת 69 של חיל האוויר, שהודיעו היום כי לא יתייצבו לשירות מילואים, וטען כי הרמטכ"ל "חייב להדיח מצה"ל את הסרבנים". הוא תקף גם את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שכינה אמש את נתניהו "לא פטריוט", והזכיר כיצד חלוץ עצמו התמודד עם סוגיית הסרבנות הפוליטית בזמן שפיקד על צה"ל. 

טייס קרב נחקר בחשד להסתה בגלל ששיתף את תמונת השוטר שהשליך רימון הלם על מפגינים
המחאה מחריפה: 37 טייסי קרב בטייסת 69 הודיעו כי לא יתייצבו לאימון

אלדד פתח ואמר: "לפני 20 שנה תקף חיל האוויר בעזה. הרג את בכיר החמאס סלאח שחאדה ויחד איתו 14 אזרחים ובהם ילדים. מפקד חיל האוויר דן חלוץ משך בכתפיו ואמר 'מכה קלה בכנף'. חודשים אחדים אחר כך שלחו 27 טייסים מכתב סרבנות והודיעו: 'אנו מתנגדים לביצוע פקודות תקיפה בלתי חוקיות ובלתי מוסריות, מהסוג שמבצעת מדינת ישראל בשטחים'".

"חלוץ קבע: 'זו סרבנות פוליטית. אינני רואה איך אפשר לסרב מראש לפקודות שלא ניתנו. סרבנות פוליטית היא אבי אבות הסכנה לעם הזה'. הוא צירף מעשה לאמירה והדיח מצה"ל כמה מחותמי העצומה. כך הודחו אז גם אנשי סיירת מטכ"ל שחתמו על מכתב דומה. בהתנתקות הדיח הרמטכ"ל בוגי יעלון 34 מקציני חטיבת בנימין שהודיעו כי הם יסרבו לגרש. היום הוא קורא למפקדי המשטרה לסרב פקודה, וחלוץ עצמו, מודיע שלא יתייצב למילואים במלחמה הבאה".

"והיום התפרסם מכתב של 37 טייסים מטייסת 69 שהודיעו שלא יתייצבו לאימונים, אלו אימונים שנועדו לשמר כשירות מבצעית. הם מקווים כנראה שאם עוד טייסים ילכו בעקבותיהם ייאלץ מפקד חיל האוויר להודיע לנתניהו שחיל האוויר אינו בכשירות, אינו יכול להגן על שמי המדינה או לתקוף באיראן.

אלדד טען: "לרמטכ"ל היום אין ברירה, הוא חייב להדיח מצה"ל את הסרבנים. גם אם יחזרו בהם - אי אפשר לסמוך עליהם יותר. צה"ל יהיה חלש יותר. יהיו לנו הרבה יותר הרוגים - טייסים וחיילים ונשים וילדים וזקנים בעורף, אבל ננצח גם בלי העריקים ובלי תומכיהם", סיכם.