ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (ראשון) בערוץ 14 והתייחס למספר נושאים, וביניהם: הסכנה הגרעינית מאיראן, הרפורמה במערכת המשפט, המחאות בעקבותיה וכן המצב הבטחוני.

במטרה להפעיל לחץ להידברות: הרצוג ייפגש עם ראשי הרשויות המקומיות
לפיד: "צריך להיזהר ממלכודות, הידברות בלי עצירת החקיקה זו הונאה"

תחילה, התייחס נתניהו לאיראן ואמר כי "אני קיימתי מספר ישיבות על הנושא של איראן, יש נושאים שנפתחו שלא עסקו בהם לאחרונה. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי למנוע מאיראן לפגוע במדינת ישראל. יש כאן משטר טרור שמפתח כלי נשק כדי להשמיד אותנו, זכות ההגנה שלנו יסודית. אנחנו עיכבנו את איראן קרוב לעשור, אבל אי אפשר לעצור אותו אלא אם יש לנו איום צבאי מרתיע. אני מוביל את הקו הזה מול ארה"ב ואירופה".

לאחר מכן התייחס להפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "יש כאן התדרדרות קשה מאוד והפחדה שיטתית שאני לא זוכר כמוה לגבי ההפגנות. אנשים לא יודעים על מה הרפורמה ובטוחים שתהיה קץ הדמוקרטיה. כרגע אין איזון בין שלוש הרשויות. הרוב הגדול של המפגינים לא יודעים על מה הרפורמה, החלק הקטן שיודע עוסק בהונאה ומפחיד את הציבור".

לפיד בהפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אלעד גוטמן)
לפיד בהפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אלעד גוטמן)

"גם ברחבי העולם חלק מהמבקרים לא יודעים מה מכילה הרפורמה ויש אנשים שנסחפים במה שהם אומרים", הוסיף, "יש כאן מצג שווא, יש פה הקצנה שלא הכרנו, האופוזיציה לא מקבלת את העובדה שאנחנו ניצחנו בבחירות ולא הם. אני חושב שיש בקריאות לסרבנות סכנה גדולה. בזמן ההתנתקות הייתה התקפה גדולה על הרעיון הזה של סרבנות, אבל המחנה הלאומי מעולם לא חשב על דבר כזה ולכן לא הייתה בעיה".

בדבריו תקף ראש הממשלה את יו"ר האופוזיציה לפיד בנוגע להידברות ואמר כי "יאיר לפיד כנראה חותר לאנרכיה, אם האופוזיציה הייתה רוצה לשנות פרט כזה או אחר אז נכנסים להידברות, אבל הם מסרבים וזה לא מפתיע".

לסיום נשאל על גל הטרור והשיב: "אי אפשר למנוע מארגוני טרור לפעול כי הם לא נזהרים מולנו. עם זאת, מול מפגעים בודדים זה הרבה יותר קשה. אנחנו נבוא עם כולם חשבון, אף אחד לא ימלט, גם הסביבה שלהם תיפגע והעברנו כמה חוקים שיסייעו לכך כמו חוק גירוש משפחות מחבלים".