מליאת הכנסת אישרה הלילה (ראשון-שני) בקריאה ראשונה וברוב של 51 חברי כנסת את הצעת החוק לאיסור הכנסת חמץ בבתי החולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח, של חברי הכנסת יוסף טייב, אוריאל בוסו, ינון אזולאי, משה גפני, ישראל אייכלר וקבוצת חברי כנסת נוספים. 46 ח"כים התנגדו.

כזכור, את ההצעה הגיש ח"כ גפני במהלך חודש ינואר וכבר אז היא גרמה לסערה ציבורית. גפני מסר: "זוהי הוכחה נוספת להתערבות מיותרת של בג"צ, למנהלי בתי החולים היה אפשרות לאסור הכנסת חמץ בחג הפסח שהוא חיוני לחולים ולחברה, ובג"ץ התערב בסמכות לא לו".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו ורשם: "כמו גנבים בלילה הקואליציה הצביע על חוק החמץ. הממשלה הזו בת חודשיים, היא לא העבירה שום דבר למען הציבור אבל הכי דחוף הלילה: כפיה דתית".

עוד אמר על לפיד על החוק: "אנשים לא אוהבים שמנסים לכפות עליהם את הדת. כשאתה כופה האפקט המיידי הוא הפוך, החוק יגרום לכך שיהיה הרבה יותר חמץ בבית החולים. מה שיקרה זה שבגלל החקיקה הזאת יהיה פה חילול השם הרבה יותר גדול. עכשיו ישאל כל חבר כנסת שהוא חובש כיפה שהוא מאמין שהוא מסורתי שהוא דתי ושהוא יהודי ישאל את עצמו לפני שהוא לוחץ היום על כפתור ההצבעה או מצביע בהצבעה השמית האם הוא מוכן להצביע על חוק שאין שום ספק לאף אדם שהוא הולך לגרום לחילול חג הפסח במדינת ישראל".

ח"כ זאב אלקין אמר: "מקדמים את החוק בלי בכלל לשמוע מה חושב המשרד שאחראי על בתי החולים". ח"כ אוריאל בוסו, יו"ר ועדת הבריאות, השיב לטענה: "אנשי משרד הבריאות היו בכל דיוני הוועדה והביעו את דעתם והם יביעו את עמדתם גם בדיונים לפני הקריאות השנייה והשלישית. אין כפייה בחוק, אין החמרה של הרבנות או סמכות של רב בית החולים. אני קורא לכולם להגיע ולשמוע את הדיונים בוועדה ולהבין שלא כצעקתה".

מליאת הכנסת אישרה להאריך בשנה את חוק האזרחות והכניסה לישראל

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל והוא יוארך בשנה עד ל-14 במרץ 2024. חוק האזרחות והכניסה לישראל קובע עיקרון לפיו שר הפנים לא יעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב האזור, ולתושב איראן, לבנון, סוריה ועיראק. ההצעה אושרה ברוב של 20 תומכים אל מול תשעה מתנגדים.

ח"כ ינון אזולאי הציג את המלצת הוועדה המשותפת: "החוק לא מונע מבני זוג להקים משפחה בשטחי יהודה ושומרון אלא מגביל את האפשרות לעשות זאת בשטח ישראל נוכח השיקולים הביטחוניים".

ח"כ עופר כסיף הגיב: "הארכת הצו איננה מידתית בעליל. אף חברה לא יכולה לקיים עצמה על בסיס של אפס סיכונים. הוראת שעה גזענית וערכאית מטרתה ליצור פילוג בעם הפלסטיני, ניכור של העם הפלסטיני לאדמתו ועליונות דמוגרפית יהודית".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין הוסיפה: "מה שאתם רוצים לאשר כאן היום זה ההיפך המוחלט מדמוקרטיה, זו גזענות לשמה".