השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התראיין הבוקר (שני) בכאן רשת ב', וביקר בחריפות את מחאת הטייסים כנגד הרפורמה במערכת המשפט. "אני זוכר שבתקופת ההתנתקות תקפו בתקשורת על סירוב פקודה, ועצרו אנשים שהודיעו על כך", ציין.

לאחר הסערה: מח"ש זימנה שני מפגינים שנפגעו מרימון ההלם בתל אביב

עוד הוסיף כי "הם לא גיבורים, הם יכולים למחות ולצעוק אבל לא לסרב פקודה. לא יהיה דין אחד לאנשי שמאל ואחר לאנשי ימין. חלק מהמפגינים תוקפים שוטרים וזורקים מחסומי משטרה. זרקו מחסומי משטרה על ההשוטר שזרק את רימון ההלם". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

הוא האשים חלק מהמפגינים, ואף טען כי יש בידיו מידע מודיעיני שמצביע על כך: ״בקרב המפגינים יש מי שמתכנן את הרצח הבא. יש אנרכיסטים מהשמאל שעברו מזמן את הקו האדום. יש מתוכם אנשים שאומרים את זה בפה מלא - צריך להרוג את בן גביר, את שרה נתניהו, רוב המפגינים עם זאת הם אנשים טובים וערכיים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

במשטרה מרימים גבה לנוכח התבטאויותיו של השר בן גביר. גורמים בכירים עימם שוחח מעריב אמרו: "אין לנו כל מידע מודיעיני או אחר לפיו מן דהו מתכנן לבצע רצח של ראש ממשלה שר או חבר כנסת, לא מתוך גורמי המחאה ולא מאלה שמוסתים לכאורה. לנו באופן אישי אין מושג מאיפה דלה השר את הפרטים ובכל מקרה - הם לא יצאו מאיתנו ולא על דעת המשטרה ולא נמצאים באמתחתה".

לאחר מכן, הגיב השר לדברים: "אני נדהם נוכח תדרוכים של גורמים עלומים במשטרה, מתכחשים לאזהרות המודיעיניות החמורות שמונחות על שולחננו יום יום ובאות לידי ביטוי גם בהגברת האבטחה על נציגי ציבור ספציפיים. יש לנקות כל פוליטיזציה מעבודת המשטרה המקצועית, ראינו למה הדבר גורם בחיל האוויר". בתוך כך, גורמי ביטחון מסרו כי "בן גביר לא רואה דוחות מודיעין של השב"כ".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, תקף את בן גביר בתגובה: "אני קורא לנתניהו לפטר את בן גביר לפני שיהיה מאוחר מדי. מי שעסק בעבר בטרור במקום להתגייס, עושה דה לגיטימציה למפגינים הפטריוטים. בן גביר והמסיתים הם הדלק של הסרבנות". 

"קודם ליצן הטיקטוק המציא שהוא מסתכל במסכים ונותן הנחיות, הבוקר הוא כבר התחיל להמציא ״חומרי מודיעין״ שאינם קיימים. זה לא רק מגוחך, זה גם מסוכן", תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד את דבריו של השר.