"חוק המתנות" אושר הבוקר (שני) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. החוק יאפשר לראש הממשלה לקבל תרומות, זאת לאחר שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה, על אף התנגדותה החריפה של היועצת המשפטית לממשלה. עם תחילתו של הדיון, החלו צעקות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה, שצעקו "בושה". ההצעה עברה ברוב של 53 חברי כנסת אל מול 49 מתנגדים, וצפויה לעבור לוועדת הכנסת לקראת הבאתה לקריאה ראשונה במליאה.

למרות התנגדות היועמ"שית: החוק שיאפשר לרה"מ לקבל תרומות אושר בוועדת השרים

"אלוהי האסונות יכול לדפוק על הדלת של כל אחד מאיתנו ואנחנו היחידים מתוך 9 מיליון האזרחים שמוחרגים. האנשים שתרמו לנתניהו זה מסעודה משדרות שתרמה 20 שקלים, זה לא מחייב את הפוליטיקאים לאיל הון, אין כאן שם קשר הון שלטון", טענה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן.

בחוות הדעת של היועמש"ית נכתב: ״עמדתנו היא כי יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי".

"הצעת החוק פוגעת באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו. ההצעה מנוגדת לתכליתו של חוק המתנות ולמגמה בפסיקה ובחקיקה למנוע מצבים בהם עובד הציבור יזכה בכספים בשל מעמדו זה. יש בה כדי לפתוח פתח של ממש לשחיתות שלטונית. על כן יש להתנגד לה", נטען.

הצעת החוק אף מתייחסת לראשונה לגיוס תרומות במימון המונים, וקובעת כי בגיוס מסוג זה שווי התרומה לא יעלה על 5,000 שקלים חדשים. לעניין תרומות שלא בדרך של מימון המונים מוצע כי מספר התורמים לא יעלה על עשרים.