משרד החוץ הפלסטיני גינה היום (שני) את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לאחר שדרש מהמשטרה להמשיך בהריסות במזרח ירושלים במהלך חודש הרמדאן. בהצהרה הרשמית, נכתב כי "אנו מגנים את ההתבטאויות של בן גביר הפשיסט שמסית ופועל להצית את האזור". כמו כן, גם ארגון חמאס שלח מסר תקיף לכיוונו של השר.

עוד נכתב בהצהרה של משרד החוץ הפלסטיני, כי "דבריו של השר הקולוניאליסט והגזעני, מסיתות להסלמה, לאור ההתפארות שלו בהריסות הבתים של האזרחים פלסטינים בירושלים במהלך חודש רמדאן הקדוש. ההצהרות נועדו להבעיר את השטח על רקע הניסיונות לייהד את ירושלים, פשעי הטיהור האתני ומעשי הגירוש בכפייה, שמשפיעים על כל היבטי החיים של האזרחים בירושלים. המשרד רואה בממשלת ישראל, בראשות נתניהו, נושא באחריות המלאה והישרה לפשעים המתמשכים בירושלים".

הריסת בתים בלתי חוקיים במזרח י-ם (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)
הריסת בתים בלתי חוקיים במזרח י-ם (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)

כמו כן, משרד החוץ הפלסטיני הדגיש כי "הפסקת כל הצעדים החד-צדדים הם חלק מהמחויבות להבנות בפסגה המדינית-ביטחונית בעקבה, שנועדו לעצור את ההסלמה הישראלית המתמשכת. המשרד סבור כי אי יישום ההחלטות על פי הלגיטימציה הבינלאומיות הקשורות לעניין הפלסטיני, מעודדות את ישראל להמשיך במרד נגד החוק הבינלאומי וההתנגדות שלו להסכמים שנחתמו".

בתוך כך, מוחמד חמאדה, דובר תנועת חמאס בירושלים, אמר: "איומיו של השר הקיצוני לפני חודש הרמדאן הם המשך היוהרה של הכיבוש, במיוחד תחת הממשלה הפשיסטית הזו. התוקפנות נגד ירושלים ואל-אקצא גורמות להצתה, במיוחד במהלך הרמדאן".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ) בתגובה על הודעת בן גביר כי יקדם הריסת בתים במהלך הרמדאן: "בן גביר לא רוצה רק להרוס בתים ברמדאן, הוא רוצה להבעיר את הרמדאן. שר התבערה הלאומי נחוש להצליח במשימתו ולהביא את האזור כולו להתפרצות בלתי נשלטת של אלימות ומוות. ראש הממשלה נתניהו קח אחריות ורסן אותו".

כזכור, נמשכת הסאגה סביב הריסת הבתים הבלתי חוקיים בשכונות מזרח הבירה. לאחר הפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים, פנה השר בן גביר לעיריית ירושלים בבקשה לקבל לידיו את הרשימה המלאה של צווי ההריסה שהוצאו למבנים בלתי חוקיים במזרח העיר. לדברי גורמים בסביבתו של בן גביר, "נכון להיום, בעיריית ירושלים יש יותר מ־200 צווי הריסה לבניינים בלתי חוקיים במזרח העיר שאף אחד לא טיפל בהם עד כה. לא מדובר בצריפים, אלא במבני אבן. בווילות. השר רצה את כל הצווים בידו במטרה להתחיל ולאכוף את צווי ההריסה באופן מוקפד ונרחב, באופן שהממשלה הקודמת מעולם לא אכפה".