השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עורר הבוקר (שני) סערה לאחר שבריאיון לכאן רשת ב' טען כי יש בידיו מידע מודיעיני שמצביע על כך ״שבקרב המפגינים יש מי שמתכנן את הרצח הבא". 

שיחות על רצח בן גביר ותכנון חטיפת חייל: כתב אישום נגד פעיל חמאס | פרסום ראשון
השיג מימון מחו"ל: נעצר צעיר ממזרח ירושלים שתכנן לרצוח את השר בן גביר
"לא הפקנו את הלקחים": בכיר לשעבר בשב"כ מודאג מהאיומים על נתניהו

במשטרה הרימו גבה לנוכח התבטאויותיו של השר וטענו כי להם אין מידע מודיעיני או אחר לפיו מן דהו מתכנן לבצע רצח, אולם גורמים בלשכתו של בן גביר שבים וטוענים כי "רק עיוור לא רואה אותם גם ברשתות. יש שם מאות אמירות מסיתות, אירועים מאוד חמורים. צריך להבין כי הכתובת נמצאת על הקיר ומזה השר חושש".

לדבריהם, "בן גביר לא חוזר מדבריו שאמר בבוקר. הוא חושש מרצח פוליטי ורואה את הדברים בחומר מודיעיני. לא פלא שאלה שהכחישו, מסתתרים מאחורי שם בדוי או מאחורי ההגדרה 'גורמים'. זאת משום שהם בדיוק כמו בן גביר יודעים שיש חומרים שמצביעים על העלייה החדה ברף ההסתה. הרצח פוליטי הפך לאפשרות ריאלית נוכח מה שקורה במדינה, והשר בן גביר מאוד מוטרד". 

כאמור, גורמים בכירים במשטרה שוחח עם "מעריב" טענו כי "אין מושג מאיפה דלה השר את הפרטים ובכל מקרה - הם לא יצאו מאיתנו ולא על דעת המשטרה ולא נמצאים באמתחתה". לאחר מכן, הגיב השר לדברים: "אני נדהם נוכח תדרוכים של גורמים עלומים במשטרה, מתכחשים לאזהרות המודיעיניות החמורות שמונחות על שולחננו יום יום ובאות לידי ביטוי גם בהגברת האבטחה על נציגי ציבור ספציפיים. יש לנקות כל פוליטיזציה מעבודת המשטרה המקצועית, ראינו למה הדבר גורם בחיל האוויר". בתוך כך, גורמי ביטחון מסרו כי "בן גביר לא רואה דוחות מודיעין של השב"כ".