נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) עם כ-100 ראשי רשויות מרחבי הארץ למפגש חירום בנוגע לסעיפי הרפורמה במערכת המשפט וההפגנות בעקבותם וניסה לקדם מתווה פשרה.

אחד מראשי הרשויות על כנס החירום: "הרצוג אמר 'אל תנסו אותי, יש לי עוד כלים'"

ראש עיריית דימונה בני ביטון התייחס ב"כאן 11" למתווה הנשיא ואמר כי "ראשי רשויות נתנו גב למהלך. הנשיא אמר שכולם מדברים איתו - גנץ, לפיד, לוין ורוטמן, אבל זה עניין של אגו משני הצדדים". בהמשך, תקף בערוץ 14 את יאיר לפיד וטען כי "יאיר לפיד רוצה להמשיך בהפיכה הזאת, נעים לו לראות את כולם ברחובות, הוא מריח את המנדטים".

"לפיד לא מבין שאין בחירות מחר בבוקר, הוא לא מבין שראש הממשלה בנימין נתניהו יישאר עוד ארבע וחצי שנים כראש ממשלת ישראל. אדוני, יאיר לפיד. אמרתי לבני גנץ - 'כנס מתחת לאלונקה'. מי שנכנס מתחת לאלונקה בשלוש השנים האחרונות הם ראשי הרשויות", הוסיף. 

בני ביטון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
בני ביטון (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

כאמור, מוקדם יותר היום הכריז נשיא המדינה כי יש מגעים מתקדמים מאחורי הקלעים וכן כי הצדדים קרובים מאוד להגיע להסכם מוסדר: " זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה שיצליחו להתעלות לגודל הרגע שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכל. ויממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו", אמר.