חברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, אסנת מארק, שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, תקפה את אמירות חברי מפלגתה נגד הטייסים שיצאו נגד הרפורמה המשפטית, והביעה את דעתה לגבי המשך תהליך הרפורמה.

בפתח הראיון, תקפה מארק את אמירות שני הח"כים מהליכוד: "מגנה, חיילי צה"ל יכולים לכתוב ולהגיד מה שהם רוצים, הם מחוץ לשיח ובטח לא קוראים לטייסים נמושות ולא אומרים שילכו לעזאזל, זה לא מקובל עליי ולא נכון. דיסטל־אטבריאן לא צריכה לקרוא להם נמושות כי הם לא נמושות, תוציאו את צה"ל מהשיח הפוליטי הזה".

"כשאני לא מסכימה למשהו אני אומרת את זה בצורה ברורה. הטייסים הם מלח ארץ, אנחנו אוהבים אותם, אנחנו לא נצא נגדם, הם חלק מעם ישראל. לא צריך לקרוא להם נמושות כי הם לא נמושות, תוציאו את צה"ל מהשיח הפוליטי הזה. אשמח אם גם החיילים לא ייכנסו לשיח, אך גם אם נכנסו לא לקרוא להם בשמות", המשיכה חברת הכנסת לשעבר.

 

עוד הדגישה מארק: "השיח הזה הוא שיח מסוכן, מדינת ישראל בעקבות כל ההפגנות, וזכות ההפגנה היא בסיסית, אך כשעומדים על הבימות מנהיגים שיוצאים חוצץ נגד המדינה והכלכלה ואומרים לאנשים להוציא השקעות - עברו כל הגבול". "כשמהלכים אימים על הציבור, איזה משקיע יישאר פה? יש בין המפגינים אנשים מאוד קיצוניים ואנרכיסטיים. אם לא נרגיע ונוריד את גובה הלהבות, זה ילך למקום לא טוב לדעתי. אפשר להתווכח פוליטית ולהפגין, אבל אל תצאו נגד המדינה. היא חשובה לכולנו", הוסיפה. 

בסיום הראיון, סיכמה חברת הכנסת לשעבר: "אין ספק שצריך לעשות רפורמה במערכת המשפט, לעצם העניין, אני חושבת שהידברות זה תמיד דבר טוב אם תהיה הצעה של הנשיא שתהיה רלוונטית, למרות שאני שומעת שאין שום שיח. להפסיק את החקיקה? - לא. מיום שני עד יום שני הבא יש חלון הזדמנויות גדול, מקווה שינצלו אותו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM