יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, חברת הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, פנינה תמנו שטה, שוחחה עם בן כספית, אריה אלדד ולילי בן עמי ברדיו 103FM והביעה את דעתה על מעמד האישה כיום במדינת ישראל ועל הייצוג הנשי בשלטון. 

בפתח דבריה, אמרה: "היו שלוש שרות שהצטלמו בתמונה המסורתית אצל הנשיא, אבל היום יש שש שרות שחלקן לא בתפקידים ביצועיים ולא בתפקידי תוכן אמיתיים. במהלך המשא ומתן של תקציב המדינה הייתה תחושה שעושים חסד - אז לא, ממש לא. בשנת 2023 לא עושים חסד עם נשים".

עוד היא טענה: "לא ממקום של פוזיציה, אבל הייתי רוצה לראות אפילו רק מנכ"לית אחת שהם מתכוונים למנות מתוך 32 משרדים. זו בושה וכלימה. זה מסר רע מאוד, זה לבוא ולומר לנשים שהן לא מנהלות את המדינה. הטעות בידם, אנחנו מזמן עברנו את התקופות החשוכות הללו שאנשים חושבים שאנחנו צריכות להיות רק במטבח - ועדיין, בתוך הממשלה הזו, יש אנשים שזה מה שהם חושבים, שהתפקיד שלנו הוא להיות במטבח ולגדל ילדים, ולא להיות בצה"ל. נצטרך לעשות מאמץ כביר, נשים ממשיכות להיאבק על חייהן". 

ח''כ פנינה תמנו-שטה בוועדה לקידום מעמד האישה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח''כ פנינה תמנו-שטה בוועדה לקידום מעמד האישה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

חברת הכנסת ביקשה להבהיר כי "אנחנו לא מקדמות רק נשים אלא גם ילדים, חינוך ורווחה. מי שמרוויח מזה הן לא רק הנשים, אלא החברה הישראלית כולה. ביום האישה הבינלאומי כולם חושבים על אימא ועל סבתא, כלומר - המאבק הזה הוא משותף. חברה שחפצה בטוב ובחיים, חייבת שנשים ירגישו טוב לחיות בחברה ושיהיו במוקד קבלת ההחלטות".

לבסוף, הדגישה: "רק בחודשים האחרונים נרצחו חמש נשים, כשכל אחת היא עולם ומלואו. אנחנו מדברים על עשרות אלפי יתומים שנשארים מאחור. המערכת לא מעניקה שום הגנה לנשים".    

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm