ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (רביעי) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בעניין הרפורמה המשפטית. אתמול פורסם מתווה פשרה נוסף לסוגיית הרפורמה המשפטית, אותו הציעו שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, הפרופסור למשפטים יובל אלבשן, האלוף במילואים גיורא איילנד ואיש העסקים והאקדמיה לשעבר גיורא ירון. איילנד שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחס לשיחה שקיים בנוגע למתווה עם שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. 

אחרי שלפיד סירב לפגישה: לוין ורוטמן דנו במתווה הפשרה של פרידמן ואלבשן

"בשורה התחתונה, נפגשנו עם לוין ורוטמן. אני יכול להגיד מה אמרנו, אבל זה משעמם. אז אני יכול להגיד מה הם אמרו, אבל גם זה משעמם. מצד אחד הם הקשיבו לנו ברצינות והתווכחו איתנו על חלק מהדברים, אבל עכשיו הם צריכים להחליט מה הם רוצים לעשות", ציין. 

"הבעיה שמטרידה חלק גדול מהציבור זה העניין של זכויות אדם, זכויות הייסוד והזכויות הטבעיות", טען והוסיף כי "זה הדבר העיקרי שאני מנסה כבר במשך שבועיים להגיד לפוליטיקאים משני הצדדים, ולצערי הרב אף אחד לא הקשיב לי".   

הוא הסביר: "אמרתי להם שהבעיה של המחאה לא נובעת ישירות רק מהרפורמה, אלא מחיבור בין הרפורמה ובין ההסכמים הקואליציוניים לבין פעולות שכבר הממשלה עושה ללא קשר. 

לסיום, טען: "בתחום הזה כדאי לחוקק אותו לא ברוב של 61 וגם לא ברוב של 70, אלא ברוב של 90. ההתרשמות שלי הוא שהם הקשיבו לנו ושהבינו שגם הם נכנסו למערכת של אילוצים מכל הכיוונים". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm