חברת הכנסת ד"ר צגה מלקו (הליכוד) כתבה הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלה: "בואו נעשה סדר אחת ולתמיד - אני בארץ בזכות ולא בחסד. אף אחד לא עושה לי טובה, ואני לא הולכת להתנצל, להצביע ולבקש רשות ממי שהתבלבלו לחשוב שהם אדוני הארץ. לכל מי שהגיב היום ושלח אותי להתבייש ולהתנצל מול 'אלו שהביאו אותי לארץ' - תתביישו אתם". זאת, בתגובה למספר טייסים ואנשי מוסד שלטענתה נזפו בה, בטענה שהיא כפויות טובה לבקרם, לאחר, שלדבריהם, העלו אותה לארץ.

ח"כ מלקו שוחחה עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM והתייחסה לדברים: "אני תומכת ברפורמה, אבל צריכה להיות הידברות, צריך לדבר וקודם כל להרגיע את הרוחות. לצערנו הרבה במדינתנו הקטנה והיפה, אנחנו, יוצאי אתיופיה, עוברים את זה כל פעם כשאנחנו קמים בבוקר. הפעם הרגשתי חציית קו אדום".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

קיבלתי אתמול הודעה מאחד הטייסים הוותיקים, שכתב לי 'מי הביא אתכם את חושבת? הטייסים של חיל האוויר ואנשי המוסד שאתם מקללים אותם'. תת אלוף השכל אמר את האותם דברים לשוטרת יועצת אתיופיה. אני מגנה אמירה כזאת בתוקף. לא יכול להיות שבמדינה שלי, בבית שלי, אנשים יגידו 'אנחנו הבאנו אתכם, תשתחוו. אני כל כך כועסת, זו לא פעם ראשונה", היא שיתפה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

צגה מלקו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
צגה מלקו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"אפשר להתווכח, אפשר לדבר. זה לא חריג, זה חוזר על עצמו, אתה שומע 'שלא יגורו לידנו'", אמרה מלקו. "השבוע דיברתי הרבה על עניין ההפגנה, היא לגיטימת, דמוקרטית, כל אחד יכול להפגין. ראינו איך היא מתנהלת, גם אנחנו סגרנו את איילון כשסולומון טקה ויהודה ביאדגה נהרגו על ידי שוטרים. אנשים שנעצרו שם עדיין בבית סוהר ואף אחד לא מדבר, אכיפה בררנית כזו אנו לא יכולים לסבול". 

לסיום דבריה, הוסיפה: "תירגעו, יש לנו מדינה אחת, אף אחד לא הביא אותנו, אנחנו באנו מרצונינו. לא בבית ספרנו. על זה כתבתי ספר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm