אירוע חריג התרחש היום (חמישי) באולפן חדשות 12, לאחר שח"כ ניסים אטורי (הליכוד) נטש בזעם את האולפן לאחר עימות עם חברי הפנאל.

"לסרב להגן על ישראל? בואו תצטרפו לאיראנים בשלב הבא"

קודם לכן, התייחס ח"כ ואטורי ברדיו 103FM לביקורת החריפה שספגו סרבני המילואים מהשרים שלמה קרעי וגלית דיסטל־אטבריאן בעקבות ההודעה כי חלקם יסרבו לשרת במילואים בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, בין היתר בשימוש במילים 'נפולת של נמושות', 'ולכו לעזאזל'. 

"אנחנו נמשיך עם הרפורמה, זה הכיוון. לגבי הידברות, יש הצעה של הנשיא, האופוזיציה דוחים כל דבר שהנשיא מביא לפניהם. גם בבית משפט לא תמיד עוצרים הליכים" ציין ואטורי. "אנחנו רואים שאין עניין מצד האופזיציה לבוא ולהידבר, גם עצרנו לשבוע לפני כשלושה שבועות, דחינו את החקיקה - והם התעלמו. הם אמרו שזה לא מספיק. יש המון דיונים, להעביר חוק בישראל לוקח כמה חודשים להעביר. האופוזיציה מכירה את התהליך, לכן אנו מבינים שכל עצירה שלא מקבלת את תגובתם זה סתם לגרור רגליים ולעכב אותנו".

על אמירות חברי הכנסת דיסטל וקרעי, אמר: "הפגיעה בעם ישראל ובצה"ל, קודשי ישראל, זו בעיה מאוד חמורה. אנשים לוקחים את זה קשה כי מי שפוגע במילואים ובצה"ל, גם כשגירשו אנשים מצה"ל הייתי נגד סרבנות. לסרב להגן על ישראל? בואו תצטרפו לאיראנים בשלב הבא. אני לא הייתי נוהג כך, אני מדבר אחרת קצת. אני מקווה שאהיה מספיק חריף לדבר על הנושא מבלי להשתמש במילים כאלה ואחרות". 

בנוסף, התייחס ואטורי לטיסת ראש הממשלה נתניהו לרומא:  "אנשים לא מתעסקים בסיבה בגנה נתניהו טס או באיך הוא טס, יש עניינים שהם מעבר לדעת שלנו. זה לא משנה אם זה לפיד, למרות שגם הוא טייל בצרפת ולא שמעתי את התלהמות התקשורת, גם כשרבין ופרס טסו לחו"ל לא היו לי טענות".

"יש לנו משבר גדול יותר, אנחנו כעם צריכים להיות ערניים למה שקורה באיראן, האירופים והאמריקנים רוצים להיות מעורים במה שקורה. זו פגיעה בכולם באופן לא מידתי, אולי היו צריכים לבדוק מי טס ומי לא ולפי זה להכניס. לא צריך להיכנס לשדה התעופה, גם בהפגנות וגם במחאה צריכה להיות מידה מסוימת של הבנה", הסביר. 

הוא סיכם ואמר כי "אני חושב שאנחנו צריכים להתנהל אחרת, צריך לשים לב על מה אנו נלחמים. צריך להידבר וכן להעביר את הרפורמה, לא לוותר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm