ישיבת מועצה ארצית של לשכת עורכי הדין שתדון בעניין הרפורמה במערכת המשפט מתקיימת היום (חמישי), כשחה"כ גלעד קריב, לשעבר יו"ר ועדת חוק ומשפט, משתתף בה ונוכח בדיון, ואילו חה"כ שמחה רוטמן משתתף בישיבה דרך אפליקציית זום.

"אני קורא להנהגת הלשכה להשמיע את קולה. אני מודה לאנשים שמתייצבים כאן נגד המהלכים של רוטמן ולוין. הצד שלא מאפשר הידברות והסכמות, אלה נתניהו לוין ורוטמן", אמר קריב לפני הדיון.

בתוך כך, אלפים הפגינו מול לשכת עורכי הדין בקבלת הפנים לרוטמן, וחבר הכנסת גלעד קריב ירד על מנת לדבר עם המפגינים. מבחינה ביטחונית, קצין הכנסת והמשטרה אסרו על רוטמן להיכנס אל בניין הלשכה, ועל כן הוא ישא, כאמור, דברים באפליקציית זום.

עו"ד ערן בן ארי מסרה בתגובה: "אי אפשר שמפגינים בחוץ יקבעו מי ייכנס בשערי הלשכה. אם שמחה רוטמן לא מגיע לישיבה ונאלץ להשתתף בזום, אי אפשר לקיים דין בפורמט הזה. יתכבד גלעד קריב ויהיה בזום גם כן". גם עו"ד יצחק נטוביץ אמר: "צריך להביע מחאה על כך שמונעים משמחה רוטמן להיכנס בשערי הלשכה. פורעים דמוקרטים". עו"ד עמית בכר ציין: "לא הלשכה מנעה מרוטמן להיכנס, האחריות היא על המשטרה".

מהומה פרצה במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין. צילום: אברהם בלוך

המועמד לראשות לשכת עורכי הדין, עו"ד אברהם ללום, מסר ל"מעריב" בתגובה לכך ששמחה רוטמן לא היה יכול להשתתף בישיבת המועצה הארצית של הלשכה בשל ההפגנות: "צר לנו לשמוע שנבצר מח״כ ויו״ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, שמחה רוטמן - שהוא גם עו״ד בנוסף לכל, לכבד אותנו בנוכחותו באירוע החשוב של לשכת עורכי הדין. אין זה סוד שאנו מאמינים שעו״ד רוטמן הוא אוזן קשבת ללשכת עורכי הדין, שכן הוא נמנה ביחד עם עוד 80 אלף עו״ד בישראל - שקולם לא יישמע כעת בדיון המכובד".

חבר המועצה, עו"ד ערן בן ארי, כינה את המפגינים שמנעו משמחה רוטמן להשתתף בישיבת המועצה על הרפורמה המשפטית: "אנשים רדיקלים ואלימים שמכרסמים ביסודות הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ קריב הודיע כי הוא מצפה מרוטמן לומר שהצעות החוק לא יעברו בקריאה שנייה ושלישית במושב הנוכחי. לדבריו, "לנציגי הלשכה יש חלק חשוב במינוי השופטים. כרגע עושים פוליטיזציה מלאה למינוי השופטים. יכול להיות שצריך להרחיב לתקופה מסויימת את הרכב בית המשפט העליון בשלושה או ארבעה שופטים".

קריב התייחס לרוטמן, ואמר: "המצב שבו ח"כ רוטמן מסתובב עם אבטחה הוא מטריד מאוד. אני לא יודע האם הגעתו נמנעה בגלל הפגנה בחוץ, או בשל אמירה כללית שבהינתן היום הסוער הומלץ לו לא להימצא באופן כללי באירועים ציבוריים. צר לי מאוד על התוצאה. 

עו"ד נטוביץ' קטע את קריב, ואמר: "אני רוצה לשמוע גינוי של הפורעים למטה. צריך לגנות אותם. זה מדרון חלקלק".