ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה ביצעו היום חסימות והפגנות ברחבי הארץ. בין היתר, התקיימה הפגנה גדולה גם בדרום הארץ, בבאר שבע. בין המוחים, היה  הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שתקף בנאומו את שר התקשורת שלמה קרעי ואת שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן.

"בקווי היסוד של הממשלה החדשה נמחקה המילה דמוקרטיה. היא תהיה בסופו של דבר מדינת הלכה", הכריס הרמטכ"ל לשעבר, והמשיך: "ולפי ההלכה הזו, הנשים צריכות לשבת מאחור, ללכת על המדרכה הנגדית ולעשות מה שאומרים להן. לא יקום ולא יהיה. לא ניתן להם".

דן חלוץ נואם בב''ש (צילום:  אמירה דגן - חכמון)
דן חלוץ נואם בב''ש (צילום: אמירה דגן - חכמון)

"אנחנו כאן לאחות את הקרעים והשברים לפני שנמצא עצמנו משני צדי המתרס של מדינת יהודה וישראל, שתי מדינות שלא משדרות על אותו גל. מדינת ישראל לא תשנה את פניה במשמרת, נעשה הכל להבטיח שהמדינה תהפוך לדמוקרטית ולא תהפוך לרודנות. שלטון יחיד ללא מצרים לא יהיה פה. אנחנו מבקשים לקיים את המשטר הדמוקרטי, אנחנו מבקשים חברה מתקדמת, ליברלית, עם היי-טק. תעשייה, עם אנשים חופשיים לבחור את דרך חייהם", אמר.

חלוץ קרא כי "ראש הממשלה ואנשיו ההזויים מכנים את גיבורי ישראל 'בוגדים', 'אנרכיסטים', 'נפולת נמושות' ו'מוגלה'. אלה התארים שהדביקו לנו. אם זו הדרך - אנחנו יודעים לענות באותה מטבע", ותקף: "מי אומר את את זה? שרת ההסתה עכבריאן, שר התשקורת קרעי וחברי כנסת עלומי שם שלא פתחו פיהם ולא ידענו כמה צחנה עולה מהם".

"נחפש את שביל הזהב המאחד, אבל בתנאים", הוא סיכם. "הפסקה לאלתר של הליכי החקיקה, כניסה לדו-שיח שבבסיסו הסכמה רחבה חוצצת מגזרים וזרמים. שימור בית המשפט העליון ומערכת משפט חופשיה מכל איום, ולהיצמד לעקרונות מגילת העצמאות שהגדירו שווין כמילת מפתח. אנחנו רוצים שווין לכולם. לגברים נשים לימין ולשמאל. לכל המגדרים והסוגים בלי הבדל דת גזע ומין".