הביקור המדיני באיטליה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני. בסיום הפגישה, מסרו השניים הודעה משותפת לתקשורת. "אנו מכירים הרבה זמן, החלפנו דעות על שורה של נושאים. יש לנו יחסים מאוד טובים בין המדינות", ציינה מלוני והוסיפה: "אנו רוצים להעלות את שיתוף הפעולה בין המדינות. הכלכלה, הטכנולוגיות סייבר, אבטחה, ביטחון, תרבות, משבר מים- כל זה עלה בשיחתנו".

נתניהו נפגש עם שר הכלכלה האיטלקי: בהמשך ייפגש עם ראש ממשלת איטליה

עוד אמרה: "דנו במצב באזור, נירמול היחסים בין ישראל וכמה ממדינות האזור. רה"מ נתניהו עושה עבודה טובה וחשובה. דיברנו על הנושא הפלסטיני, איטליה מגנה את מתקפות הטרור האחרונות שראינו בישראל. איטליה תעשה כל מאמץ כדי להביא לרגיעה הביטחונית בישראל ובאזור. דנו בנושא האנטישמיות. ממשלתנו מגנה ולא מקבלת את האנטיסמיטיזם ונאבקת בתופאה זו. בין המדינות קיימת ידידות, כמו גם יחסים פרגמטיים, ונמשיך לקדם אותם".

נתניהו התייחס גם ליחסים שבין המדינות: "יחסי הידידות הם ארוכים ובעליה, מאוד התרשמתי מהאפשרות לקיים איתך שיחה פתוחה ומעמיקה. דיברנו על קידום מערכת היחסים בין המדינות שלנו ויש לנו אפשרויות נפלאות לעשות זאת".

דיברנו עם אנשי העסקים על האפשרות לתרום בפתרון למשבר המים. על שיתוף הפעולה בנושא הגז, יש לנו רזרבות של גז שאנו מייצאים", ציין נתניהו והוסיף: "דיברנו על טכנולוגיות האבטחה ועוד ועוד אני מזמין אותך לבקר בישראל, מודה על הידידות שלנו ועל הכנסת האורחים שלה זכינו".

נתניהו ומלוני נרדים ליד רכבו  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נתניהו ומלוני נרדים ליד רכבו (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

נתניהו קיים את הפגישה, לאחר שקודם לכן נפגש גם עם שר הכלכלה והתעשייה של איטליה, דולפו אורסו. השר האיטלקי התייחס לפיגוע הקשה שאירע אתמול בתל אביב: "תנחומים על הפיגוע, כבוד לארח אותך. יחסינו הדפלומטיים החלו לפני 74 שנה. היום אנחנו מודעים לכך שצריך לעבוד יחד כדי לתת מענה לאתגרים הגלובליים.  אנחנו חולקים את אותם ערכי חירות. ישראל היא אחד משותפות הסחר הגדולות של איטליה".

השניים נפגשו עם פורום מנהלים בכירים מהחברות הבולטות בכלכלה האיטלקית, שכלל עשרות ראשי חברות איטלקיות. נתניהו אמר במהלך הפגישה כי "אציע לראש הממשלה מלוני לקיים G2G, ולערוך מפגש גדול של אנשי עסקים משתי המדינות עם פוטנציאל גדול לשת"פ ולהזדמנות לצמיחה כלכלית לשתי המדינות".