חבר הכנסת רם בן ברק התארח הבוקר (ראשון) אצל ענת דוידוב וניסים מעשל ב103FM, לשיחה על המקרה המצער בו פרצה שריפה במתבן שלו במושב נהלל ועל יחסיהם המתחדשים של איראן וסעודיה.

המתבן של ח"כ רם בן ברק עלה באש; שווי הנזק מוערך במיליונים

"נשרף המתבן, חבילות חציר, זה נגמר בהרבה כוחות ביטחון והרבה שעות, עכשיו אני שומר שהאש לא תתפשט שוב. הנזק גדול, אין נזק בנפש, אני לא יודע איך זה קרה ואני לא מאשים אף אחד. התחילו לקחת עדויות אתמול, המצב כל כך מתוח שאני לא רוצה להוסיף שמן למדורה על דברים לא אחראיים. עליי אין איומים. כשהייתה יו"ר ועדת חוץ וביטחון הייתה עליי שמירה, מאז אני לא מאובטח לשמחתי, הכל בסדר", טען בן ברק. 

"המקום הזה, אין בו חשמל, קצר חשמלי נשלל. זה היה בשתיים בלילה, אבל בסוף יש חקירה וזה באמת מצב בטוח. הנזק המצטבר הוא 2.5 מיליון שקל אבל לא הכל עליי, לרוב יש ביטוח", הוסיף. 

באשר להתחממות היחסים בין איראן לסעודיה, אמר בן ברק: "זה מאוד מטריד שמתלכדים היחסים ביניהם, זה יכול להטריד. זה מטריד יותר כי אני חוושב שהייתה ויש לנו הזדמנות להרחיב את המעגל, סעודיה היא אולי הכי חשובה ומשפיעה שבאמצעותה היינו יכולים להגיע לדברים עם הפלסטינים, חבל שזה קרה".

היחסים שלנו עם מדינות ערב נובעים מהעניין האסטרטגי והאיום המשותף של איראן והאסלאם הקיצוני, והיחסים שלנו עם ארה"ב, אנחנו יודעים לפתוח שם דלתות. כשיחסים עם ארה"ב מתערערים, מן הסתם הם חושבים פעמיים. צריך לשקם את היחסים עם ארה"ב, אני חושב שלא צריך להרים ידיים. אם יתנהלו באחריות, הכל יהיה בסדר", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm