לקראת פשרה? נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן במסגרת מאמצי הנשיא להביא להידברות ומתווה מוסכם לרפורמה המשפטית. הפגישה ארכה למעלה משלוש שעות. 

מה שהתחיל כתקווה להתקדמות, היום נראה כמו עוד מאמץ שלא הניב פרי. אחד מהמעורבים ב"מתווה אלבשן - פרידמן" אומר כי "כלום לא התקדם אחרי שהמתווה הוצג ופורסם. החקיקה ממשיכה כרגיל, ככל הנראה, הסאגה הבלתי מוצלחת הזו הסתיימה". מחר יגיעו מנסחי מתווה אלבשן-פרידמן לוועדת החוקה להזמנת שמחה רוטמן כדי להציג את המתווה שלהם. הדיון על "מתווה אלבשן" שיתקיים הוא, בעצם, ניסוי כלים. הדבר אמור לפשר למעשה עצירה לא רשמית של הדיונים. המטרה: לתת בכך לאופוזיציה את ההצדקה והפלטפורמה להכנס למו"מ רשמי.

מוקדם יותר היום גורמים בכירים בממשלה התייחסו למאמצי ההידברות ואמרו ל"מעריב" כי "יש ציר פתוח מול הנשיא. אנו לא נותנים לו עוד הרבה סיכוי כי לא נראה שהצד השני זז בצורה כלשהי מעמדותיו שהן: להוריד את מרבית הרפורמה ואין מציאות שזה אפשרי. לא הרמנו ידיים, תמיד אפשר לעשות תיקונים תוך כדי דיוני הוועדה, גם השבוע, אם פתאום הצד השני יתעשת".

הרצוג תוקף: "מתווה הרפורמה המוצע שגוי ודורסני, יש להחליפו לאלתר"
ח"כ מהליכוד מעריך: "אחרי הקריאה ראשונה תהיה עצירה בחקיקה"

בתוך כך, הבוקר התכנסה ועדת החוקה לדון בהמשך חקיקת החלק הראשון של הרפורמה המשפטית לקראת קריאה שנייה ושלישית. בפתח כינוס הוועדה, אמר ח"כ רוטמן: "גם לאחר מבול השקרים וההשמצות אנחנו נמשיך להושיט יד, נמשיך ברצון להביא משהו מוסכם. למרות שמאד מאד לא הסכמתי עם מה שאמר הנשיא אני אהיה קשוב לדבריו.

"גם הנשיא עצמו אמר שהחקיקה צריכה להתקבל בכנסת. נקשיב ברוב קשב. אני מגיע אליו היום ואנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה ידברו נגדנו וכמה הפערים גדולים. במו״מ והידברות הפערים לא גדולים אם יבינו שלא באים לשרוף את המדינה".

ח"כ גלעד קריב תקף מנגד ואמר כי "לא ניתן לגבש הסכמה רחבה תוך שבועיים וחצי. תודיעו שלא תשלימו את החקיקה בקריאה שנייה ושלישית במושב הזה".

מטעם ההסתדרות נמסר כי "נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, נפגש הערב עם יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי בבית הנשיא בירושלים. יו״ר ההסתדרות ויו״ר נשיאות המגזר העסקי הביעו בפני כבוד הנשיא את החשש הכבד לשלום החברה הישראלית ועל הפגיעה במשק בעקבות הרפורמה המתגבשת. השניים הביעו תמיכה מלאה במוסד הנשיאות ובמתווה הנשיא המתגבש. בר-דוד ואמיתי קוראים הערב לכלל חברי הכנסת ולכל סיעות הבית מימין ומשמאל לעצור את הטירוף הפוקד את החברה הישראלית ולגלות אחראיות ומנהיגות למען עתיד מדינתו. השניים הודיעו שבמידה ולא תמצא פשרה על פי מתווה הנשיא הם לא ישבו מנגד".