ח"כ עמית הלוי מטעם מפלגת הליכוד שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM אודות מתווה נשיא פוטנציאלי, על מצב מערכת המשפט כיום, ועל דעתו לגבי החוק הצרפתי.

לקראת ההצבעה: מהי פסקת ההתגברות ומדוע היא שנויה במחלוקת?
בליכוד מקדמים שוב את "החוק הצרפתי", האוסר חקירה פלילית נגד רה"מ מכהן

בפתח הראיון, התייחס הלוי לגבי מתווה פוטנציאלי שיוגש ע"י נשיא המדינה: "במתווה הנשיא המקורי היו כמה רעיונות טובים. הנשיא וגם אחרים שהגיעו לועדת חוקה מציעים הצעות - חלק מהמרכיבים שלהם נשמעים מצוין. היום בועדת חוקה הגיעו שני מומחים, אחד מהם פרופ' למשפטים והשני יזם היי-טק. שניהם העידו על עצמם כאנשי שמאל ותומכי הפגנות. אחד מהם אמר שהוא אפילו מהמממנים של ההפגנות הללו. שניהם הציעו מתווה, ומה הייתה התגובה של אנשי האופוזיציה? 'נפלתם בפח, אסור היה לכם להגיע לזה'".

"היו רעיונות טובים שאפשר לשלב ברפורמה כל עוד שומרים על העיקרון הדמוקרטי שהעם קובע את חוקיו, ושלטון החוק מייצג את חירות הציבור. שלטון החוק צריך להיות מעל החוק, אין גורם שיכול להיות מעל החוק, והחוק נקבע בכנסת. זה גם מה שיקרה כאן", הוסיף חבר הכנסת.

בהמשך, נשאל הלוי מה דעתו על מצב מערכת המשפט כיום, והשיב: "אני מזכיר לכם שאנחנו אחרי 27 שנות דיניין. ציבורים שלמים שהגיעו לבית משפט התחננו בדלתו ומה הם קיבלו? לא חשוב אם מדובר במחבלים ששללנו להם אזרחות, תושבי מזרח ירושלים ששללנו להם זכויות סוציאליות, או מחבלי חמאס שחזרו ורצחו למעלה מ־100 ישראלים או יותר לדעתי. יש מקרים שבג"ץ אכן גילה אחריות לאומית ויש מקרים רבים מדי בהם הוא לא ביטא את רצון הציבור".

לאחר מכן, התייחס חבר הכנסת להוראת המפכ"ל לניצבי המשטרה לא לדבר ישירות עם השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר, וטען: "לומר ששר לא יכול לפנות לפקיד כלשהו, גם נבחר - זו שערורייה בעיניי".

בסיום השיחה, הביע הלוי את דעתו על החוק הצרפתי: "פקידה אחת תחליט בשביל כל אזרחי מדינת ישראל מי ראש ממשלה לפי המושג המומצא הזה של 'נבצרות מהותית?'."