החקלאי ערן (ננה) רז, לוחם סיירת מטכ"ל לשעבר, התארח היום (שלישי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ופנה למגל, לאחר שפרסם בשבוע שעבר סרטון שהוקדש לחברו מתקופת הצבא בבקשה למתן את הדרך בה הוא מתבטא על המחאות כנגד הרפורמה המשפטית.

מגל קרא: "קיבלנו מנדט, באנו לשלוט" - וכך הגיב כספית

"נעלבת ינון? נפגעת? אם כן, אני מתנצל, לא התכוונתי, זו לא הייתה המטרה", אמר רז בפתח השיחה. "אני מאמין באנשים ואני מאוד אופטימי. למרות מה שאתה אומר, זו לא בושה להיעלב ולהיפגע. אני שומע את הטוחנים שלך וברור לי שלקחת את זה אולי למקום כזה. אני מרגיש שכל אזרח במדינה, זה צו השבע, אנחו במן מדרון חלקלק, כולנו בתוך כדור שלג שעומד להתפוצץ. אני מדבר אל ינון כי אני אוהב אותו, דעתך חשובה ולגיטימית בדיוק כמו שלי, אפשר להתווכח ואפילו לכעוס אבל לא להוציא כל כך הרבה שנאה. בתוך הקבוצות רצים דברים נוראיים, אז אני בתור חבר רוצה לדבר. יכול להיות שתשים עליי איקס, אבל כחבר, אני חייב להגיד לך - ינון, תעצור", ביקש.

עוד המשיך ואמר: "פתחתי את הטלוויזיה, הנמכתי עד הסוף וראיתי אותך בלי ווליום, הרגשתי משפת הגוף כאילו אתה יוצא מהטלוויזיה ומרביץ לי. זה משדר אלימות, אנחנו כולנו פה, את מי זה משרת השנאה וההסתה? זה משרת את רה"מ, כי הוא צריך עכשיו כמה שיותר לפזר עשן לכל כיוון ולהימלט מהמשפט, בוא לא נתווכח על זה. חלילה אני לא משווה, נסה לדמיין את חסן נסראללה פותח ערוץ 14, גם אם הוא לא מבין עברית מה שהוא צריך זה להרים רגליים ולהגיד שהיהודים עושים את העבודה. אנחנו הורגים את עצמנו". 

מגל השיב: "אדם שפותח את הערוצים האחרים חושב שהמצב הרבה יותר גרוע, שיש פה תיכף מלחמה. התוכנית שלי היא עם המון צחוקים ובידוק. מה אני אמרתי, תן לי דוגמה אחת שאמרתי על המפגינים שהיה לך קשה לחזור על זה. אתה אומר שאני מסית, אתה משווה למה שאומרים מראשי המפגינים, דברים מטורפים, על טנקים, עורך דין שדיבר על להשתמש בנשק, טייס שאמר להוציא להורג את נתניהו. אתה מדבר על נתניהו? אתה בא אליי בטענות?"

רז ענה לו: "מה אתה חושב שצריך לעשות? לענות להם? אם מישהו מקלל אותך ברחוב תקלל עוד יותר? תענה לי לאן זה הולך. אתה אומר שאתה עושה צחוקים, איזה צחוקים? אני אוהב את ההומור שלך אבל זה לא מצחיק, אתה עושה צחוקים על חשבון המדינה. לא נראה לי שאתה כזה תמים שאתה לא מבין על מה אני מדבר. אני מדבר איתך ברמה עקרונית של לא לתת לאויבים שלנו את הכלים. לצד הרבה תגובות לסרטון, יש הרבה זבל שרץ. לא נעים לי להגיד לך אבל אתם מתפרנסים מזה, אנשים עושים קרייה פוליטית ממי יותר בהמה. אני אוהב אותך ינון, אתה אדם שחשוב לי, אני רוצה להמשיך לזכור אותך כמו שזכרתי אותך". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מגל טען: "מסיתים נגדי, זה שקרים". 

רז: "הייתי בערוץ 13. לפני השידור ביקשו ממני תמונות עם ינון, ואמרתי שאין לי, לא ביקשתי לעשות עליך שיימינג כי יש פה משהו חשוב. ואז הראו סרטון שאתה מאכיל אווזים. אותך זה מצחיק, אותי לא. אתה מעליב, זה לא מצחיק, יש הומור שאפשר לצחוק עליו. אם אתה מבין שמה שקורה בערוץ 14 משרת את האויבים שלנו, בוא תחשוב איך מנמיכים, איך מדברים". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לסיום, הדגיש: "אני גר במצפה, חי בתוך עמי, אני אומר לך שאני שומע את האנשים, אלה אנשי ליכוד, אתה לא הפה שלכם. אבא שלי מצביע ליכוד, לא יעזור כלום, הוא אומר 'חלאס ביבי'. ביום שביבי ייפול מהשלטון, אתה תישאר לבד. תעשה מד"סים בינתיים בפארק".