ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא היום (רביעי) לביקור מדיני בברלין, בירת גרמניה. ושוב, יקשו עליו להמריא מנמל התעופה בן־גוריון. המפגינים פעלו לחסימת צירים בכניסה לנתב"ג. כוחות משטרה שפועלים במקום רשמו כ-30 דו"חות לחלק מהמפגינים במקום שביצעו את הפרת הסדר. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשעה 12:30 החלו אלפי כלי רכב לנסוע בכבישי הגישה המובילים לשדה התעופה ובתוך שטח השדה, במטרה לחסום את הגישה לנתב"ג. מטעם מובילי ההתנגדות בנתב"ג נמסר כי "הרודן בהתהוות נתניהו יפגוש בנו בכל פינה, טיסה או כנס שאליו יגיע. לא ניתן לו להרוס את חלום הדורות והחזון הציוני ולהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה. אנו קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע מחר לנתב"ג ולהביע את המחאה מול נתניהו".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ונתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית ונתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

למפגינים הצטרפו פקודיו של יוני נתניהו ז"ל מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן. השיירה תמנה מספר ג'יפים ורכבי שטח ובראשה רכב שחור מסוג מרצדס, הדומה לרכב ששימש את הלוחמים הישראלים בעת הפשיטה על המטוס באנטבה. 

המארגנים מציינים בין השאר כי "כמעט 50 שנה אחרי המבצע ההוא, אנחנו מסתערים היום שוב על שדה תעופה, באופן דמוקרטי ולא אלים, במטרה לשחרר ראש ממשלה שנחטף על ידי קיצוניים, ואיתו מדינה שלמה הדוהרת לעבר הפיכה משטרית מסוכנת. אז יצאנו למבצע יונתן, היום אנו יוצאים למבצע בנימין- ומשחררים את נתניהו מחוטפיו. בשיירת רכבי שטח, והמרצדס השחור והאגדי אשר יוביל את ראש החץ- אנחנו- בוגרי גולני, צנחנים וסיירת מטכ"ל, נגיע מכל הארץ ללוות את נתניהו בעודו ממריא לעוד נסיעה בזבזנית באירופה, ומזכירים לו כמה התרחק מדרכו של אחיו, חברנו ומפקדנו יוני נתניהו זכרונו לברכה."

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בוגרי היחידה הוסיפו: "יוני הקריב עצמו למען המדינה- ביבי מקריב את המדינה למען עצמו. אנו מזועזעים מהתהום אליה מוביל נתניהו את ישראל. ביבי -נגיע לנתב"ג, עם מרצדס אבל בלי רולקס, בשבילך ועבורך ,לזכרו של יוני מפקדנו האהוב ובשביל מדינתנו האהובה. בוא איתנו, חזור איתנו ושוב להיות חלק מאיתנו".

במקביל, עשרות יוצאי חיל השריון החברים בקבוצת 'שריונרים להגנת הדמוקרטיה' מפגינים מחוץ לכנס בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת בראשון לציון.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית  (צילום:  אור פרבוזניק)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אור פרבוזניק)

בתום דיון אתמול במטה מחוז מרכז לקראת הפגנות המחאה הצפויות להתקיים היום בגזרת נתב"ג, הבהיר מפקד המחוז ניצב אבי ביטון כי לא יאפשר חסימת צירים ואמר: "צירי התנועה בסביבת נתב"ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות הביטחון".

ביטון הבהיר כי המשטרה תאשר לקיים את זכות המחאה, אולם היא לא תאפשר לסכן עשרות אלפי נוסעים, שעה שהצירים יהיו חסומים ולא יאפשרו גישה לכוחות ההצלה. ההפגנות היום בנתב"ג יהיו רק ה"קדימון" למחר. מובילי "המאבק בדיקטטורה" הודיעו כי מחר ייערך יום ההתנגדות נוסף, תחת הכותרת "יום החרפת ההתנגדות".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית ונתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית ונתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

מהמארגנים נמסר: "זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. כל ישראלי וישראלית שבלבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת ביום חמישי בעוז ובגבורה להגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית, אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל".

ביקורו של נתניהו בברלין מצטרף לבליץ המדיני שהחל בפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והמשיך ברומא, בפגישה עם ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני. ביקור בבירה נוספת - בלונדון - צפוי להתקיים בקרוב, ייתכן שעוד לפני חג הפסח. גם בכל המוקדים האלה הוא צפוי לפגוש הפגנות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלתו. טיסת ראש הממשלה ופמלייתו לברלין תבוצע על ידי חברת אל־על בשעה 17:00 בערך. המטוס שוב יהיה בואינג 737, כמו בטיסה הקודמת לרומא.