יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לניסיונות להביא להידברות על הרפורמה המשפטית ותקף בחריפות את הממשלה.

לפיד על ההחלטה להחרים את ההצבעה: "לא נשתתף בהעמדת הפנים, כאילו ישראל דמוקרטית"
כינון חוקה ועיגון מגילת העצמאות בחוק יסוד: החלופה של לפיד למהפכה המשפטית

"הנשיא יציג את המתווה, אני מקווה מהר, המדינה מתפרקת בין הידיים", אמר לפיד בפתח דבריו, "הוא אמר שהמתווה הנוכחי הוא אסוני וצריך לעבור מן העולם, לפני שהכלכלה והביטחון יתפרקו, ובעיקר לפני שהוא יקרע אותנו לגזרים. העם מתפרק בגלל הטירוף שהממשלה מובילה. אם הם ימשיכו לחוקק, אז מה? נקבל מתווה שלא יחוקק? זה זה ניסיון למצג שווא בלתי נפסק של הממשלה. הם אמרו מה עם ההידברות. מהיום הראשון שאלתי מה עם ההידברות. אם הם יהפכו את הוועדה למינוי שופטים לוועדה למינוי מקורבים, באמת נהיה בקץ הדמוקרטיה". 

"הם לא רואים בעיניים, הם הבינו שעם ישראל מסתכל על מה שקורה ושונא כל שנייה", הוסיף, "יש להם בעיה עם זה שהם מובילים משהו מטורף לגמרי. הם לימדו את עצמם לומר בואו נדבר בעודם מחוקקים, הם לא עושים שום שינויים. בוועדה של רוטמן זורקים אנשים באופן שלא נשמע בעולם, ומחוקקים מה שבא לכם. לוין ורוטמן לא רואים בעיניים. זה כאוס גמור, זו אנרכיה. אם הם לא יעצרו עכשיו, אנחנו בדרך לכאוס נורא. אם לא תהיה עצירת חקיקה, אין למה להסכים". 

לאחר מכן אמר ראש האופוזיציה: "בחודשיים האחרונים לראשונה בתולדות המדינה, ישראל איננה בת הברית הגדולה ביותר של ארצות הברית. הממשלה לא ידעה על ההסכם בין סעודיה לאיראן. אני מאוד מקווה שלא נמצא את עצמנו מחר או מחרתיים בהודעה נוספת לגבי בחריין". 

לסיום, תקף לפיד את ביקורו של שר האוצר סמוטריץ': "האיש הזה הוא בושה לישראל בביקורו בארה"ב, ראיתי שהוא קורא לי BDS, שלא יחלק לי ציונים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM