נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, התייחס הלילה (רביעי) לרפורמה במערכת המשפט והזהיר בריאיון ל-CNN כי "השינויים במערכת המשפט והרפורמה המקודמת יכולה להחליש את עצמאות המערכת. התהליך עצמו חפוז ואין לרפורמה הסכמה רחבה בציבור. שמענו מכמה מנהלי חברות הייטק שהם מתכוונים להוציא כספים. זו הסיבה שצריך להתנהל בזהירות ולהמשך קידום הרפורמה יש השלכות. זה חשוב שנמשיך לחזק ולייצב את המערכת".

אם האופוזיציה לא תיכנס למו"מ: רוטמן צפוי לאמץ חלק ממתווה אלבשן באופן חד-צדדי
לפיד על ההחלטה להחרים את ההצבעה: "לא נשתתף בהעמדת הפנים, כאילו ישראל דמוקרטית"

על האמירות נגד העלאות הריבית והאפשרות שתיפגע עצמאות בנק ישראל הבהיר הנגיד כי "עצמאות בנק ישראל חיונית וקריטית לכלכלה. כל מהלך לפגוע בעצמאות הבנק יוביל להשלכות כלכליות חמורות. אני מקווה שכל מי שצריך להבין את זה - מבין. ראש הממשלה עצמו וגם שר האוצר הבהירו במפורש כי רק הנגיד מחליט על הריבית ועצמאות הבנק תישמר".

עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)
עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)

בנוסף, סיפק הצהרה לגבי עליית הריבית בישראל ורמז כי "יהיה כואב להחזיר את האינפלציה ליעדה. אנחנו חוזים שמסביב לעולם הריבית תמשיך לעלות, ותישאר גבוהה זמן רב יותר. בישראל הכאב הוא ישיר כי המשכנתאות קשורות ישירות לריבית בנק ישראל. 

בתגובה לדברים, מסר אחיו של שר האוצר כי "נגיד בנק ישראל מבולבל לחלוטין, פועל בניגוד מוחלט למהות תפקידו ועלול לפגוע בכלכלת ישראל".