חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה הבוקר (רביעי) את חברה למפלגה יולי אדלשטיין בקבוצת הוואצאפ של המפלגה, לאחר שנמנע בהצבעה על החוקים האחרונים של הרפורמה המשפטית מאחר ורצה להוביל להידברות על תהליך החקיקה.

אחרי שנעדר מההצבעה על הנבצרות וההתגברות: הסנקציה החריפה שהוטלה על אדלשטיין
הקלטות מתוך ישיבת הליכוד הסגורה: "נפסיד את ההנהגה", "הנשיא טמן לנו מלכודת"

"חברים יקרים, רציתי להזכיר מושכלות יסוד. הכיסר בכנסת הוא לא הכיסא הפרטי שלנו, כולנו מחויבים לציבור שבחר בנו", כתבה גוטליב, "חודשיים שלמים יש ח"כים, כולל אדלשטיין, שלא טרחו אפילו פעם אחת להגיע לוודעת החוקה ולא טרחו להבין את הרפורמה. אין לי כבוד למי שהעז לא להצביע לחוקים שהם חלק חשוב במשילות וחיזוק הימין".

"ממני הוא לא יקבל חיזוק, גם לא מהבוחרים", הוסיפה, "אדלשטיין הגדיל לעשות כשאמר כי הוא לא מבטיח להצביע. בא לי לומר לו 'בלי טובות די לנו ב-61 חברים'. אבל אני אתאפק שלא כדרכי. העיקר שזאב אלקין החמיא לו. אני הח"כית החדשה שלגמרי מבינה מאוד במשחקי אגו, כזה כמו שמשחקים לי מול העיניים".

יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

כזכור, גורמים בליכוד אמרו לאחרונה ל'מעריב', כי "הימנעותו של אדלשטיין בהצבעה לא באה בהפתעה. הוא דיבר עם כמה בכירים בליכוד והודיע להם מבעוד מועד כי ימנע בשתי ההצבעות הנ"ל. אותם בכירים ניסו (ללא הצלחה) לשכנעו להצביע עם הקואליציה". לדברי הגורמים, רה"מ נתניהו עודכן על כוונת אדלשטיין, אך לא ביקש לדבר איתו בנושא או להפעיל עליו לחץ.

בכיר בליכוד הוסיף: "אדלשטיין, כמו גם לא מעטים בליכוד, תומך ברפורמה, אך רוצה שהיא תקודם בהידברות. הימנעותו בהצבעה הלילה נועדה להראות כי הוא חולק על הדרך החד-צדדית שבה הרפורמה מקודמת כעת".