גורמים בכירים במערכת הפוליטית מסרו היום (רביעי) כי אחרי שבימים האחרונים השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר נרתם למשימת ההידברות והמגעים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית, הפשרה לפי מתווה הנשיא הואצה משמעותית והמתווה נמצא בשלבי הסיום.

לקראת הסכמה? זהו הסעיף שעשוי לגרום לרוטמן להתפשר
נתניהו קיים התייעצות עם גלנט; פרטי הפרשה בצפון צפויים להתפרסם
החשד לפיגוע: שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב

על פי הגורמים פריצת הדרך חלה ביממה האחרונה ואף נשקלה האפשרות להציג את המתווה עוד הערב, אך ככל הנראה זה לא יקרה עקב ירידת האיפול על הפרשה הביטחונית, ולכן זה צפוי לקרות מחר.

בכירים באופוזיציה מאשרים ל"מעריב" התקדמות במגעים אך מדגישים כי העבודה על הפשרה נעשית בערוצים מקבילים. עוד נודע ל"מעריב", כי יו"ר התנועה למען איכות השלטון אליעד שרגא לוחץ על האופוזיציה לדחות את הפשרה.

בשל ההתקדמות, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ועם שר החינוך יואב קיש. המראתו של נתניהו לברלין נדחתה בשנית לשעות הערב לאור דיון במתווה הפשרה שקיים בלשכתו בכנסת עם דרמר, קיש, שר המשפטים יריב לוין וחבר הכנסת אריה דרעי. בתוך כך במפלגת הליכוד הטילו עוצר ראיונות.

בנימין נתניהו, יואב קיש ואריה דרעי בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו, יואב קיש ואריה דרעי בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

נתניהו הורה לקצר את ביקורו בגרמניה, וישוב ארצה מחר בשעות הערב. כמו כן גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השוהה בארצות הברית הודיע כי בשל ההתפתחויות הוא יבטל את נסיעתו לפנמה ויחזור ארצה הלילה.