יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט שמחה רוטמן, הודיע היום (רביעי) כי ישקול את הצעת היועצת המשפטית לכנסת להגדיל את מספר חברי הכנסת המכהנים בוועדה לבחירת שופטים. "ההצעה עשויה לפתור את לשפר את המצב", אמר והוסיף: "כדי לשקם את אי האמון שנוצר בין הכנסת לבית המשפט העליון צריכים לומר 'פוס משחק' ולא לבטל חוקי יסוד", אמר. "מצד שני נשים על עצמנו מגבלות כדי שלפחות נוריד את האצבע בעין הכי בולטת של חוקי היסוד".

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, הציעה את התיקון לפיו לקואליציה לא יהיה כוח בלתי מוגבל למנות שופטים. "אם רוצים לחזק את מעמד הכנסת ויכולתה להשפיע, הכנסת היא לא רק הגורם הקואליציוני שבה. ברגע שבוועדה יש רוב מובנה קואליציוני יש בזה סוג של החלשה", אמרה והציעה: "אפשר להגדיל את מספר חברי הכנסת בוועדה, או לייצר חלוקה אחרת שתיתן נציגות ברורה לאופוזיציה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמריא היום לביקור בברלין - יקצר את נסיעתו ויחזור לישראל כבר מחר בערב. על פי ההערכות, סיבה אפשרית לקיצור שהותו בגרמניה קשורה בהתקדמות ואף השגת פשרה בנושא הרפורמה המשפטית. בינתיים, בבית הנשיא אין רגע לנשום - כאשר המשא ומתן בין הצדדים מתנהל באינטנסיביות, ויש אופטימיות כי תושג פשרה.