לא רק בישראל: במקביל להפגנות הרבות המתקיימות היום (חמישי) ברחבי הארץ במסגרת "יום החרפת ההתנגדות", גם בגרמניה, בה נחת הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו, נערכת מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. מאות ישראלים כבר אישרו את הגעתם להפגנה בברלין, והם מתכוונים להצטייד בשלטים, דגלים ותופים. 

שולץ לצד נתניהו: "מודאגים מהמצב, מקווים שתשקול את מתווה הרצוג"
עדכונים שוטפים מ"יום החרפת ההתנגדות" 

המוחים התאספו בשעה 15:00 (שעון גרמניה) בשער ברנדנבורג ומשם יצאו להפגנה. בהודעה שפורסמה מטעמם נכתב: "ביבי בברלין - ואנחנו נקבל את פניו. נצא מהבית ישראלים ברחבי העולם ונשמיע את קולנו במאבק לשמירה על הדמוקרטיה וכדי לעצור את ההפיכה המשטרית. עכשיו זה הזמן. הזמן השחור. עכשיו זה הרגע לקום ולזעוק: הארץ הזאת בנפשנו היא. מה שקורה בה היום יקבע מי היא תהיה ומי אנו וילדינו נהיה".

ההפגנה נגד נתניהו בגרמניה (צילום: Rona G)
ההפגנה נגד נתניהו בגרמניה (צילום: Rona G)

רונה, ישראלית שמתכוונת להשתתף בהפגנה, סיפרה למעריב: "אני מפגינה בעיקר עבור המשפחה והחברים שלי. אני לא מפסיקה לעקוב ולהתעדכן, ונקרע לי הלב שאני לא שם ולא יכולה לקחת חלק במחאה, אז המעט שאני יכולה לעשות זה להתייצב להפגנה פה". 

המחאה בנתב''ג נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אריק מרמור)
המחאה בנתב''ג נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אריק מרמור)

היא הסבירה כי "החשיבות שאני רואה בהפגנה היא קודם כל לחזק את המפגינים בארץ, אבל גם לצעוק את צעקת הישראלים מול הממשלה כאן, שתפעיל לחץ למנוע את ההפיכה המשטרית. גרמניה מאד נזהרת ביחסים מול ישראל, אבל חשוב להראות להם שזה הזמן שלהם להתערב ולעזור. אני מחזקת את ידי המפגינים והמפגינות, וזועקת את זעקתם מפה. לא לדיקטטורה".

ראש הממשלה החליט אתמול לקצר את ביקורו בברלין ולשוב לישראל כבר הערב. בצהרי היום הוא נפגש עם הקנצלר אולף שולץ ודן עמו בסוגיות מדיניות וביטחוניות, ובראשן הסוגיה האיראנית וההתפתחויות בזירה האזורית. בנוסף, גם נושא החקיקה בישראל עלה בפגישתם.

הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט בגרמניה. ללא קרדיט

ההפגנה נגד בנימין נתניהו בגרמניה (צילום: Rona G)
ההפגנה נגד בנימין נתניהו בגרמניה (צילום: Rona G)

בגלל ביקור נתניהו בברלין הועלתה רמת האבטחה בעיר לדרגה 1, הגבוהה ביותר בביקור של ראש מדינה. החל מאמש רחובות רבים בבירה סגורים לחלוטין וכלי רכב משטרתיים הוצבו בכל מקום. אמצעי ביטחון הדוקים במיוחד הופעלו באזור שמסביב למלון וולדורף אסטוריה שבמערב העיר, שבו לנו נתניהו ופמלייתו. כ־4,000 שוטרים יאבטחו את הביקור. על הגגות הוצבו צלפים.