כחלק מ"יום השיבוש הלאומי" מאות מפגינים ממחאת המילואימניקים הקימו היום (חמישי) לשכת גיוס מול עיריית בני ברק ועימותים התפתחו במקום. בעקבות המחאה רחוב ירושלים בעיר נסגר לתנועה מרחוב חברון עד רחוב ויינברג. ממחאת המילואימניקים נמסר: ״הגענו כדי להעביר את מקל נטל הגיוס לאוכלוסייה החרדית, כי אם תהיה פה דיקטטורה, נצטרך להגיע לכאן ולגייס. אנחנו חוזרים ואומרים כי בלי דמוקרטיה אין צבא עם״.  

ח"כ במחנה הממלכתי תוקף את הקואליציה: "לא נותנת סיכוי למתווה הנשיא"
"רק מנציח את המצב הקיים": נתניהו תקף את מתווה הרצוג

צפו בעימותים בבני ברק:

עימותים במחאת המילואימניקים בבני ברק. צילום: מחאת המילואימניקים

בתוך כך, אלוף (מיל') נועם תיבון, ממובילי מחאת המילואימניקים, התראיין היום בתוכניתם של גיא פלג וברק סרי ב-103FM והתייחס למתווה הנשיא על הרפורמה במערכת המשפט, וכן למחאה שבראשותו בבני ברק.

"אנחנו מפגינים בבני ברק כדי שנגיד שהגענו לכל מקום", אמר תיבון בפתח דבריו, "הילדים בבני ברק רוצים להיות חלק מעם ישראל, ואז מערכת החינוך הופכת אותם למשתמטים ולאנשים שלא משרתים בצבא ולא משלמים מיסים. הפטנט הזה נגמר. אני תומך ביוזמת הנשיא. כי היא גשר. אנחנו נמצאים באוטובוס וכולנו יחד דוהרים לתהום, לכן הגשר הזה מקובל עליי. החרדים שהם הדוחפים המרכזיים לפסקת ההתגברות בגלל הנושא של חוק הגיוס, חשוב שהם יידעו שאי הצדק הזה והפגיעה הכל כך קשה בחברה ובהם שנידונו לעוני ולבערות, אנחנו מתנגדים לזה".

"נתניהו הורס את מדינת ישראל, ועושה את זה בעיניים פקוחות בגלל התיק הפלילי שיש לו", הוסיף, "המצב בו הורסים את המדינה ומובילים אותה לדיקטטורה, זה לא יעבור. הרפורמה הזאת כפי שהיא זו לא רפורמה אלא הפיכה. זה נעשה בלי שום רצון להידברות, לשנות את כללי המשחק הדמוקרטיים ולהפוך אותה לדיקטטורה, ואני לצד מיליונים במדינה, מתנגדים. אני מבין שיש אנשים שהם בעד".

 סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM