פרשן חדשות 13 רביב דרוקר, התייחס הבוקר בשיחה עם אילנה דיין בגלי צה"ל, למתווה הפשרה שהציג אמש נשיא המדינה יצחק הרצוג להסדרת היחסים בין הרשויות, וניסה להסביר מה עמד מאחורי ההחלטה של הנשיא לקחת צד במאבק על הרפורמה: "הם הבינו שזה או לחטוף מכל הכיוונים או מרק מצד אחד והם העדיפו ללכת עם המחנה שהם יותר מזדהים איתו וגם יום אחד אולי ידחוף את הרצוג למירוץ לראשות ממשלה".

הרצוג: "מציע לכולם ללמוד את המתווה שלי לעומק - זהו תחילתו של דיון
דוד ביטן: "מצפה מלוין ומרוטמן שייקחו הפסקה, אנחנו אחראים למדינה"

דרוקר התייחס גם לסעיפים שלכאורה הלכו לכיוון ש"ס, כמו מניעת האפשרות של מינוי שר בשל עילת הסבירות, מה שאמור לעזור לאריה דרעי לחזור לממשלה וביטול הביקורת השיפוטית על חוק הגיוס. לדברי הפרשן, היה ניסיון של הנשיא לבנות גשר לדרעי ולש"ס, אבל גם הוא מותן בטיוטה הסופית. "כתוב שאי אפשר לפסול מינוי שר על בסיס עילת הסבירות, אבל עדיין אפשר לפסול אותו בעילות אחרות, כמו השתק שיפוטי, אומ מה שקרה בבית המשפט". 

עוד אמר דרוקר כי הוא מאמין לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא לא הכיר כל מילה במתווה של הנשיא, אבל כן הכיר את העקרונות הכלליים, שאין פסקת התגברות ואין רוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "זה גם שם סוף לסיפור שהוא כבול על ידי היועצת המשפטית לממשלה ומנוע מלהתערב בחקיקה. הוא פשוט לא יכול לנצח את זה כרגע. יש כוחות גדולים בקואליציה ובציבור שלו שתומכים ברפורמה".

לסיום אמר דרוקר כי הוא מאמין שהקואליציה תרכך את הרפורמה לכיוון של מתווה פרידמן-אלבשן, אבל גם היא לא תעבור את בית המשםפט העליון: "בג"ץ יפסול כל דבר שיבוא אליו. הוא קיבל רוח גבית מהרחוב והחודשים האחרונים גרמו לו לחדד את התזה על בסיס מה הוא בכלל פוסל חוקי יסוד. אני לא רואה את אסתר חיות כמה חודשים לפני פרישתה חותמת על חוקים שיובילו חיסול בית המשפט העליון כמו שאנחנו מכירים אותו".