המחאה מחריפה: מארגני עצומת המבצעים המיוחדים, עליה חתומים 450 קצינים ולוחמים, ועצומת יחידות הסייבר ההתקפי, עליה חתומים 200 איש, הודיעו היום (חמישי) כי לא יתייצבו למילואים בעקבות הכוונה לאשר את חוק הנבצרות לקריאה שנייה ושלישית ביום ראשון. 

"תהליכי חקיקה דורסניים": אנשי מודיעין הודיעו כי לא יתייצבו למילואים

"אנו קוראים כעת בתקשורת שחוק הדיקטטורה הראשון, הוא חוק ביטול הנבצרות, יאושר ביום ראשון הקרוב לקריאה שניה ושלישית, קרי שהאקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ", כתבו אנשי המילואים. "לפיכך, לצערנו הגיע הזמן לממש את הצהרתנו - החל מיום ראשון הזה 19/3 - כל אנשינו, 450 מילואימניקים (קצינים ולוחמים) של מערך המ״מ, ועוד 200 מילואימניקים של מערך הסייבר ההתקפי של אמ״ן-מוסד-שב"כ - בלי יוצא מהכלל, לא נתייצב לשירות מילואים התנדבותי". אנשי המילואים חתמו את ההצהרה במילים: "אין לנו חוזה עם דיקטטור, נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

יש לציין כי עד כה איימו מספר קבוצות של אנשי מילואים כי לא יתייצבו למילואים אם לא תיעצר החקיקה, אם כי הפעם נראה כי מדובר בהחרפת האיומים. 

בתחילת החודש פרסמנו כי קבוצת בוגרים מיחידה 9900 בחיל המודיעין שלחה מכתב לשר הביטחון, יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצוי הלוי, בו הודיעו חבריה כי לא ישרתו במילואים עקב "החקיקה הדורסנית אותה מקדמת הממשלה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

באופן דומה, גם 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. בסופו של דבר נמצא פתרון לסוגיה, והטייסים הגיעו לאימון על מנת לדון במצב.