"חברת תעופה לאומית לא יכולה להתהדר בהיותה לאומית, אם אינה שומרת על כך שכל מרכיביה יתנהגו ויפעלו באופן ממלכתי ונקי מכל שיקול זר", כך טענה היום (חמישי) שרת התחבורה מירי רגב בטקס השקת טיסת הבכורה הראשונה של חברת אל על לדבלין שבאירלנד.

מוכנים לחוויה בלתי נשכחת? זה הקרוז המטורף שייקח אתכם מסביב לעולם
לא רוצים להגיע למסלול האדום? המדריך המלא לעוברים במכס

רגב רמזה בדבריה, לקושי שהיה לאייש טייסים לטיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע שעבר לרומא, במטוס בואינג 777. דווח אז שהקושי נבע גם בשל אי רצונם של טייסים לבצע את הטיסה, במחאה על הרפורמה במערכת המשפט. באל על טענו, כי היה קושי באיוש הטיסה, בשל מחסור בטייסים בצי מטוסי הבואינג 777. בסופו של דבר נתניהו טס לרומא במטוס קטן יותר – בואינג 737, של אל על.

יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי, ציין בדברי ברכתו בטקס ההשקה, שהתקיים בטרקלין המלך דוד של החברה בנמל התעופה בן גוריון, כי אל על משרתת את כל עם ישראל, ללא אפלייה. "זו המדיניות של החברה, נטיס את כל סמלי השלטון", הוא הדגיש.

רגב ציינה עוד בטקס ההשקה, כי טיסת הבכורה ישירה של חברת תעופה ישראלית לדבלין, מהווה המשך לעשרות קווי טיסות חדשים שצפויים להיפתח בנתב"ג. "לאחרונה הושקה טיסה ישירה ראשונה של אל על לטוקיו וכעת יוצאת טיסת בכורה נוספת, לדבלין. הטיסה הישירה לדבלין תקצר את זמן הטיסה ל-5.5 שעות בלבד. עד כה ארכה הטיסה שמונה-תשע שעות לפחות וכללה חניות ביניים".

מטוס אל על (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מטוס אל על (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

רגב הוסיפה: "אני מברכת על כל קו חדש המחבר את ישראל ליעדים ברחבי העולם ומקצר את זמני הטיסה, חוסך דלק ופליטות פחמן ותורם לתחרות בין חבורת התעופה".

כמו כן, היא הודיעה כי בקיץ ינחתו בנתב"ג לא פחות מ-13 חברות תעופה חדשות, שייפתחו עשרות יעדים חדשים בפני הנופש הישראלי ויביאו יותר תיירים ממקומות שעד כה לא נהנו מטיסות ישירות לישראל.

לנוכח הגידול המואץ בתנועת הנוסעים בנתב"ג ומגבלות הקיבולת שלו, היא הודיעה, כי תקדם את החלטתה עוד מהקדנציה הקודמת שלה במשרד, להקמת שדה תעופה משלים בדרום הארץ. "אני מאמינה, כי מיד לאחר יום העצמאות נסכם את הנושא. אין לנו פריבילגיה לגרור רגליים".

יו"ר רשות שדות התעופה יצחק (ג'רי) גרשון ציין בטקס, כי השנה יעברו בנתב"ג כ-25 מיליון נוסעים, יותר מאשר בתקופת טרום משבר הקורונה. "יהיו עומסים, יהיו תורים אבל נעשה הכל כדי להקל ולסייע", הוא הוסיף – "היעד הוא לאפשר לציבור הישראלי להיכנס ולחזור לנתב"ג ולהתחיל את המסע שלו עם חיוך".

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, אמרה בטקס: "אנו שמחים ומתרגשים להשיק את הקו הישיר לדבלין, שמבשר אל שיתוף פעולה פורה בין המדינות וחשיפה של הישראלים לתרבות האירית ולהיפך. כחלק ממשימתנו לחבר את ישראל לעולם ואת העולם לישראל, אל על תמשיך להציע נתיבי תעופה חדשים, מטוסים חדשים וכמובן את השירות הטוב בעולם". בן צבי העריך עוד כי בחודשים הקרובים אל על תשיק עוד שמונה קווים חדשים ליעדים שונים בעולם.