השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה הערב (חמישי) לראשי הקואליציה במכתב דחוף, בו דרש לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

"אני פונה אליכם לאחר תקופת מחשבה ארוכה, בה התבלטתי רבות אודות המשך כהונתה של היועצת המשפטית לממשלה, הגב' גלי בהרב-מיהרה", כתב בן גביר. "עוד בטרם השבעת הממשלה, עלה בלב כולנו חשש כבד מפני היועמ"שית, שמונתה בנסיבות תמוהות ע"י הממשלה הקודמת, על אף אזהרתו המפורשת של כב' השופט גרוניס יו"ר ועדת האיתור, כי היא "איננה כשירה לכהן בתפקיד".

"חשש זה התעצם על רקע התנהלות בעייתית, בשורת החלטות בהם גיבתה היועצת התנהלות בלתי חוקית של הממשלה הקודמת, כמו אישור הסכם מדיני הכולל ויתורים טריטוריאליים ללא אישור הכנסת, מינוי רמטכ"ל במחטף ערב בחירות (ויש לי הערכה רבה לרמטכ"ל הנבחר – ואני מניח שגם אנו היינו בוחרים ברמטכ"ל זה), ועד לניסיון מינוי השופט מזוז למינוי קבוע כיו"ר הועדה למינוי בכירים בערב בחירות, צעד כה קיצוני ותמוה, שאף בג"צ נאלץ לפוסלו", כתב השר.

לדברי השר, עם הקמת הממשלה החדשה, ו"מתוך תקווה כי היועמ"שית תבין כי השלטון התחלף ותפסיק לקבל הוראות הפעלה מהשלטון הקודם", החליטה הקואליציה שלא לעסוק בפיטוריה, ואף "לתת לה צ'אנס לקיים יחסי עבודה תקינים". הוא המשיך ואמר כי "מיום ליום מתברר כי התנהלותה הלעומתית גוברת מרגע לרגע, כאשר נכון לעכשיו מתפקדת הגב' בהרב-מיהרה כיושבת ראש האופוזיציה בפועל".

גלי בהרב מיארה (צילום: שיר טורם, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: שיר טורם, פלאש 90)

הוא ביקר את התנהלותה של בהרב-מיארה ואמר: "השיא היה ביום שישי האחרון, עת התבשרתי מכלי התקשורת כי הגברת ביהרב מיארה הקפיאה החלטה שלי להעביר את עמי אשד מתפקידו במחוז תל אביב לאגף ההדרכה במשטרה שעה שהדבר נעשה במסגרת סבב עליו המליץ המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי". 

"הגברת לא מצאה לנכון אפילו לא לרגע אחד, לשוחח איתי ולבקש את התייחסותי טרם שימושה בצעד כה חריג וספק אם חוקי, כאשר למעשה היא החליטה החלטה מנהלית ללא כל בקשת תגובה מהגורם הנפגע ואם לא די בכך, היא מסרבת לאפשר לי לייצג את עצמי בפני בג"צ כאשר היא מציגה כביכול את עמדתי אולם לא מאפשרת לי לבטא אותה", שיתף השר במכתבו. 

הוא סיכם: "אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה". 

איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב על דרישת בן גביר לפטר את היועמ"שית, ואמר: "לממשלת ישראל חדר סוס טרויאני שזורע הרס. נתניהו צריך לפטר את בן גביר לפני שיקרה אסון".