ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, עו"ד עמית בכר, תקף היום (שישי) את דרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפטר את היועמ"שית ואמר כי "ישראל היא מדינת חוק ועצם הדיון על פיטורי היועמ"שית זו חציה של קו אסור. לשכת עורכי הדין עומדת מאחורי היועמ"שית העושה תפקידה במקצועיות ומגנה על שלטון החוק".

עם זאת, נראה כי הדברים לא התקבלו בעין יפה בקרב עמיתיו ללשכה. המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יצחק נטוביץ', תקף את עו"ד בכר ואמר כי "כואב לראות את ראש הלשכה הזמני עו"ד עמית בכר ממשיך את ההתנהגות של קודמו אבי חימי העמדה שהציג הבוקר בעניין פיטורי היועצת המשפטית לממשלה אינה עמדה של לשכת עורכי הדין אלא עמדתו האישית של ממשיך דרכו של אבי חימי ומוסיפה שמן למדורה שעומדת לפרק את לשכת עורכי הדין במתכונת הנוכחית.

עו''ד יצחק נטוביץ' (צילום: ללא)
עו''ד יצחק נטוביץ' (צילום: ללא)

"חבל ששני המתמודדים לראשות הלשכה מהצד הימני של המפה, עו"ד לולום ועו"ד בובמך לא השכילו להבין שריצה מפוצלת מול נציג השמאל תגרור אחריה הפסד למרכז ימין. יומיים לפני הבחירות הזמנתי אותם למשרדי ובקשתי מהם שאחד מהם יירד מהמרוץ, אבל שניהם היו בטוחים בניצחונם. הם סרבו, אני אעשה הכל שהשגיאה הזאת לא תחזור על עצמה בבחירות הכלליות הבאות עוד שלושה חודשים. ממש עצוב לי שהלשכה משוסעת ומפולגת ואינה יכולה להציע אפילו מתווה פשרה", טען. 

המשנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אברהם ללום, מסר למעריב: "לשכת עורכי הדין נדרשת לשיקום משמעותי. התבטאויות מסוג זה מיו"ר זמני שאין לא רוב במועצה וטף אין לו סמכות לדבר בשם המועצה ואף מסוכנים לעתיד הלשכה". 

חבר המועצה הארצית, עו"ד רועי ביטון, אמר: "ראש הלשכה הזמני הבטיח לגשר בין העולמות, ולא לפוצץ את כל הגשרים שעוד נותרו, דרך התבטאויות נחרצות שלא מייצגות את דעת רוב חברי הלשכה. תפקידנו הוא קודם כל לשקם את הלשכה, בבית, פנימה. על פוליטיקה ארצית נחשוב אחר כך".