בחדשות 12 פורסם הערב (שישי) סקר חדש ובו נמצא כי רוב המשיבים טענו כי ממשלת בנט-לפיד תפקדה "למען הציבור" טוב יותר מאשר ממשלת נתניהו. בנוסף, בוצע סקר מנדטים ממנו עולה כי הליכוד נחלש בעוד גנץ מתחזק, וכן נבדק מה הייתה תמונת הגושים אם הייתה קמה מפלגת ימין שמתנגדת לרפורמה המשפטית.

פעילי מחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעו לביתו של נתניהו מהים | צפו
"מודאג מהכיוון אליו הולכים": קונסול ישראלי ראשון נגד הרפורמה המשפטית

תחילה, השיבו כאמור המשתתפים בסקר אודות איזו ממשלה תפקדה טוב יותר "למען הציבור", ונטען כי 48% בחרו בממשלת בנט-לפיד, בעוד 38% בחרו בממשלת נתניהו. בתחום הכלכלי הצביעו 45% לממשלה הקודמת ו-39% לממשלה הנוכחית. עם זאת, בתחום הביטחוני 42% טענו כי הממשלה הנוכחית מתפקדת טוב יותר, לעומת 39% לממשלה הקודמת ו-19% שלא יודעים.

שאלה נוספת עליה התבקשו לענות המשיבים: במקרה של משבר חוקתי, למי צריכים הרמטכ"ל, ראשי המוסד, השב"כ והמפכ"ל להישמע לבג"ץ או לממשלה? כאן נמצא תיקו בין התשובות, כאשר 40% טענו כי ראשי מערכת הביטחון צריכים להישמע לבג"ץ ו-40% סברו שעליהם לבצע את הוראות הממשלה. 20% מהנשאלים השיבו שהם לא יודעים.

בתוך כך, לפי סקר המנדטים, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה נחלשת בשלושה מנדטים ומגיעה ל-29, יש עתיד עם 23, המחנה הממלכתי 17 מנדטים, סמוטריץ' ובן גביר יורדים בשני מנדטים ל-12.

כמו כן, ש"ס עם 10 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-7. רע"מ וישראל ביתנו עם 6 מנדטים, מרצ וחד"ש-תע"ל זוכות ל-5 מנדטים אך העבודה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה, וכן גם בל"ד. כאן תמונת הגושים הייתה 58 מנדטים לקואליציה הנוכחית ו-62 לאופוזיציה.

אופציה נוספת שנבחנה בסקר זה במידה ותקום אם תקום מפלגת ימין שמתנגדת לרפורמה, הליכוד יורדת ל-26 מנדטים, יש עתיד ל-21, המחנה הממלכתי ל-14, עוצמה יהודית עם 12 והמפלגה החדשה זוכה ל-10 מנדטים.

בתחתית הרשימה ש"ס שומרת על כוחה עם 10 מנדטים, יהדות התורה הייתה זוכה ל-7, ישראל ביתנו, רע"מ, חד"ש-תע"ל ומרצ היו זוכות ב-5 מנדטים. במקרה כזה, העבודה ובל"ד עדיין לא היו עוברות את אחוז החסימה. במקרה כזה תמונת הגושים הייתה 55 מנדטים לקואליציה הנוכחית, 55 לאופוזיציה ו-10 כאמור למפלגה החדשה.