בצל המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית, נשמעים בליכוד קולות הקוראים לעצור את הבליץ החקיקתי ולהגיע לפשרה עם האופוזיציה. בתוך כך, חבר הכנסת יולי אדלשטיין התראיין היום (שבת) לערוץ 13 והתייחס גם לסערה שנוצרה סביבו, לאחר שנעדר בהצבעה על חוק הנבצרות ופסקת ההתגברות. 

בפתח הריאיון, התייחס להיעדרותו מההצבעה במליאה: "יש המון חקיקה פרטית בכנסת, שאתה מצביע לפי הקואליציה. אבל זה אירוע גדול וצריך לקיים סביבו דיונים. אני בטוח שיהיו, יכול להיות שגם אנחנו נראה, אני מקווה, דברים שונים המובאים לקריאה שנייה ושלשית. אני חושב שאני נשמע מאוד ברור. על חוקים בסדר גודל כזה אני רוצה להצביע כשאני יודע שהחוק לא עושה נזק ומשפר את המצב הקיים".

"אם יצליחו לעשות ממני באמת שמאלן, כנראה שיש פה אשפי תעמולה. אני לא יודע מי אלו אותם בכירים שמדברים עלי. שמעתי חברי סיעה רבים שמדברים עלי בהגינות. אם הליכוד רוצה להישאר שונה משאר המפלגות, צריכים לאפשר לחברים להביע דעה ולהקשיב. אני רוצה לומר שבשבועות האחרונים וטוב מאוד שכך, אני מקבל לא מעט וואטספים מחברי מרכז הליכוד, ראשי רשויות וסניפים אני מקבל לא מעט ברכות ולא מעט גינויים. כאלה שאומרים גם 'תמיד החזקתי ממך ועכשיו אני הולך איתך לאורך כל הדרך'", הוסיף.

המחאה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, התייחס לניסיון של הנשיא להביא את הצדדים לפשרה. לדבריו, "אני חושב שהנשיא עשה את מירב המאמצים לפשרה ואני מברך אותו על כך. לא היה גורם כלשהו בקואליציה שיכול לקבל את המתווה כמו שהוא. אני חושב שהוא די דומה למצב הקיים ולכן האופציה האמיתית שיש לנו כרגע זה לצאת במתווה משלנו שיהיה הרבה יותר מקובל על חלקים גדולים בציבור".

עוד אמר חבר הכנסת אדלשטיין, כי "אני קורא לעצור את החקיקה כדי להידבר. מזמן היינו צרכים לעשות את זה. אני חושב שצריך לעשות שינויים רציניים בצערכת המשפט. מה שגרם למצב הנוכחי זה לא רק היוזמות הנוכחיות. אלא זה הרפלקס הפאבלובי, שכל פעם שאומרים שצריך לעשות רפורמה בביהמ"ש אומרים 'אתה פשיסט' ותוקפים אותך".

בסיום, התייחס לאפשרות כי בג"ץ יפסול את החקיקה. לדבריו, "זה מצב שאסור להגיע אליו. אני חושב שבמאצת אנחנו צריכים לבוא עם רפורמה שתתקבל. אני רוצה לומר לך שאם אנחנו נצא מכל האירוע הזה עם אפס שינויים במערכת המשפט זה גם לא טוב, אבל גם לא טוב שידו של בגץ תהיה על העליונה. במדינה דמוקרטית זה דבר מאוד מסוכן ולא בריא שהציבור מאבד את האמון בבית המשפט".