ערן שוורץ, מנהל מטה המאבק של המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחח הבוקר (ראשון) עם ניסים משעל וגדעון אוקו ב־103fm על מקרי האלימות המתרבים כנגד המפגינים ברחבי הארץ והזהיר: "האירוע הזה יסתיים בדם ברחובות. שום דבר לא ספונטני, יש פה יד מכוונת שמנסה להרוג את ההפגנה הזאת". 

"אני חושב שאנחנו כבר בערך שבוע וחצי מדברים על זה, מתריעים על זה. אנחנו רואים את רף האלימות הולך ועולה. אנחנו רואים שזה לא במקרה. אם בהתחלה קראו לנו 'מוגלה' ו'אנרכיסטים' ו'טרוריסטים', שזו התחלה של איזה סימון רף מסוים, זכינו לשדרוג נהדר מהבן של ראש הממשלה שקרא לנו גם 'פלוגות הסער של הנאצים'.

"הדבר הזה לא מקרי. השרים שלו לא מגנים, ראש הממשלה לא מגנה. יש אמירות רפות במקרה הטוב. הדבר הזה ייגמר בדם ברחובות שהמפגינים שלנו ייפגעו. אנשים שמרימים את דגל ישראל, מנופפים בו בגאון כדי לדאוג לכולם ולדאוג לדמוקרטיה הישראלית, עלולים להגיע לבית חולים או חס וחלילה למקום רחוק מזה. אנחנו מתריעים, פגיעות פוליטיות היו בעבר ומצד מאוד מסוים, והן הולכות לעלות גם עכשיו. זה מאוד מאוד מטריד אותנו".

פעילים של מי? של הליכוד באים לתוך הפגנה ומכים את המפגינים?
"קיבלנו אינדיקציות שיש כבר קריאות מראש לפעילים, פעילי להב"ה, פעילי ליכוד ופעילים אחרים להגיע במכוון כדי לייצר פרובוקציות במוקדים שלנו. אני ראיתי הרבה דם בעיניים של הרבה מאוד אנשים. את הפגיעה שהייתה בתל אביב, אני לא ראיתי פיזית. צריך להבין, זה לא מקרי. יש פה הסתה".

כשנשראל אם יש פה איזה משהו מאורגן ויזום השיב: "יש ראש ממשלה ויש שרים שאומרים דברים נוראים ואלימים. יש אלימות מילולית שמתרגמים אותה בשטח לאלימות פיזית. האם מישהו מרים אליהם טלפון ומפעיל אותם? אתה צריך לשאול אותם ולא אותי, אבל האירוע הזה לא מקרי".

על הטענה שמדובר באירוע "ספונטני" הסביר שוורץ כי "אדם באופן ספונטני, במקרה יש לו כובע גרב על הראש, במקרה הוא שם אותו, במקרה הוא מגיע להפגנה יחד עם חבריו ומפוצץ מכות מפגינים. שום דבר פה הוא אינו ספונטני. יש פה יד מכוונת שמנסה להרוג את המחאה הזאת. הדבר הזה רק מוביל לזה שהייתה הפגנה מדהימה. זה לא ירתיע ולא ימנע מאיתנו להמשיך ולהפגין לטובת הדמוקרטיה".

בהמשך סיפר: "השבוע יהיה רצוף באירועים, לא רק ביום חמישי ולא רק ביום שבת. ביום חמישי אנחנו מכוונים ל'השתקה לאומית'. את רוב הדברים אני אשמור כרגע אצלנו. "זאת תהיה עליית מדרגה משמעותית. אנחנו ננסה לחבר ומחברים עוד סקטורים לאירוע הזה. זה רק יהיה הפרומו לכך שביום שבת הולכת להיות אם כל ההפגנות שהייתה במדינת ישראל, בכל רחבי הארץ. זאת תהיה ההפגנה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם. אנחנו עושים את כל זה מתוך הבנה פשוטה, דיקטטורה לא תהיה פה.

"אנחנו באירוע מכונן בתולדות מדינת ישראל. אם ב־1944 בגין ניסה למנוע את הקרע בעם ואז נוצרה מדינה באיזשהו מובן, היום עומד ראש הליכוד ועושה בדיוק את ההפך, יש מדינה והוא גורם לקרע בעם. כולנו פה נמצא את עצמנו בתוך דיקטטורה ואת זה לא נאפשר, ולכן זה רק ילך ויגבר וזה יהיה בחמישי ושבת ושני ושלישי ורביעי, אנשים לא מוותרים, הם נלחמים על הבית שלהם, על צביון מדינת ישראל, על הדמוקרטיה של מדינת ישראל ולכן אנחנו כאן וזה לא ייגמר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm