הממשלה מתכנסת הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית. בפתח הישיבה נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם התייחס למחאת הנגד כנגד המהפכה המשפטית, טען כי "לא נקבל אלימות משום צד" וציין כי "צריך להיות דיון ענייני והוגן ברפורמה המשפטית ונעשה זאת בשיקול דעת תוך שמירה על הזכויות של כולם". 

זאב אלקין על הרפורמה המשפטית: "האם משם אפשר להגיע לדיקטטורה? כן"
לאחר דחיית מתווה הנשיא: ראשי הקואליציה ידונו בצעדים לריכוך הרפורמה המשפטית

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "לא נקבל אנרכיה ואלימות בשום צד"

בפתח הישיבה אמר נתניהו: "ממשלת ישראל ממשיכה במאבק נגד הגרעין לאיראן. נפגשתי עם הקנצלר, עמדתי על הרציף בברלין ממנו נשלחו יהודים. בניגוד לעבר, אנו עושים כל מה שדרוש כדי להגן על עצמנו. המדינה היהודית לא תאפשר שואה נוספת. בשואה היהודים היו חסרי מגן, 80 שנה לאחר מכן גרמניה מבקשת מערכות הגנה מהמדינה היהודית. היום אנחנו עוזרים לאחרים להגן על עצמנו. כוחותינו פועלים מסביב לשעון. כל מי שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם. אנחנו מגיעים למחבלים בכל מקום". המשפט האחרון יכול להתפרש כרמז לחיסול המיוחס לישראל של בכיר הג'יהאד האסלאמי בדמשק.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לא נקבל אנרכיה. לא נקבל אלימות בשום צד, מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק למנוע אלימות וחסימת צירים. מצפה מהשב״כ ומהפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה שמסיתים לרצח של שרים וח״כים או של ראש הממשלה ומשפחתו בלי להעלים עין או לעגל פינות. מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות, אין לזה מקום. לא נשלים עם תופעות כאלה".

"צריך להיות דיון ענייני והוגן ברפורמה המשפטית. נשמת אפה של הדמוקרטיה זה איזון בין הרשויות, איזון שהופר בישראל. יש הסכמה רחבה שצריך להחזיר את האיזון. לשם כך נבחרנו וכך נעשה. נעשה זאת בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

השר איתמר בן גביר אמר לפני הישיבה: "חבל שיש מי שמנצל רצח של אישה לקמפיין פוליטי. חוק האיזוק לא היה עוזר לדריה ולא היה מונע את הרצח. שומע כל מיני קולות מהאופוזיציה שלא  העבירו אותו. אני מתכוון להעביר חוק שיפגע באותם חלאות, חוק שיביא דיוק מקסימלי. עושים הכל שנשים לא יפגעו. מחמיר ענישה. לא רוצה שבגלל תלונות שווא ישימו אזיקים לגברים".

עוד אמר: "אני לא מוטרד מההפגנות, חופש הביטוי לכולם, אבל לא מעלה על דעתי שאנשים שהגיעו עם זמבורות והפריעו למתפללים, הם לא היו עושים את במסגד. הפגנות כן, אנרכיה לא".

השרה מירי רגב אמרה: "מסע ההפחדה של השמאל הם לא מפרים וממשיכים להפחיד את הציבור. אני קוראת לציבור: " שימו לב על מה שהם אמרו לאורך כל השנים האחרונות. הם הלכו על הסכמי אוסלו, טענו כי יהיה כאם שלום – קיבלנו טילים. הם אמרו כי אנחנו הולכים לשלום עם מדינת איוב – הם הלכו להסכם גז עם מדינת האויב, עם לבנון. ברוך השם, בשובע שעבר הצלחנו למנוע פיגוע נוראי שיכול היה לעשות אירוע נוראי למדינת ישראל.

"הם אומרים כי תהיה פה דיקטטורה כי הם יודעים שאנחנו רוצים לחזק את הדמוקרטיה, כי אנחנו הולכים לקחת להם גבינת שמנת 40% שומן ולהעביר אותה לציבור הישראלי כולו. ושהכוח לא יישאר בידי האליטה שרוצה להמשיך לשלוט. לכן אני קוראת לציבור: אנא מכם, תקשיבו למה אנחנו אומרים, תקשיבו למה שהם אומרים. הם רוצים להמשיך בדיקטטורה שלהם".

תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל  בעקבות דברי ראש הממשלה על ראשי מערכת הביטחון בישיבה השבועית 

מפקדים למען ביטחון ישראל מבקרים את דברי רה"מ בישיבה השבועית: "אדוני ראש הממשלה: חדל אש! ההסלמה בהסתה היוצאת מסביבתך המיידית מסכנת את ביטחון אזרחי ישראל. התקפותיך כנגד ראשי מערכות הביטחון מערערות אמון ומסכנות את ביטחון ישראל. עצור טרם פורענות!".