הקואליציה תמשיך היום (ראשון) לדון בשני סעיפים מרכזיים ברפורמה המשפטית, ותכין אותם לקריאה שנייה ושלישית במליאה. ועדת החוקה, תמשיך לדון ב"הצעת חוק-יסוד: השפיטה" ותכין אותה לקריאה שנייה ושלישית במליאה. כמו כן, הוועדה גם תדון בהצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"באופן חד צדדי": שר מהליכוד טוען - אלו הצעדים הבאים ברפורמה המשפטית

חבר הכנסת דוד ביטן שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לדברים: "מה שאמרתי לפני חודש וחצי על הריכוך, כבר כולם מסכימים על זה, גם חלק מהרפורמה כבר יש הסכמה לדחות לאחרי המושב. זאת אומרת, בגדול, יש כבר שינויים. זה לא מספיק לדעתי.  שר המשפטים מוכן לרכך את הוועדה למינוי שופטים, אז יש התקדמות. קודם כל יש השפעה על מה שאנחנו אומרים. אני חושב שבכלל צריך לעצור כרגע את החקיקה, מהסיבה הפשוטה, אנחנו צריכים גם מבחינה פנימית לדון בזה וגם לתת קצת זמן, אולי באמת אפשר יהיה להגיע לאיזשהו מתווה מוסכם, למרות שהנשיא גרם לזה שיהיה קשה מאוד להגיע בכלל לאיזושהי פשרה". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"גם בוועדה למינוי שופטים יש כוונה של שר המשפטים וגם של רוטמן לעשות שינויים, אבל אני אומר לך שזה לא מספיק. צריכים לשבת איתנו, גם אנחנו מייצגים ציבור בליכוד, נכון שרוב חברי הכנסת של הליכוד תומכים ברפורמה כמו שהיא, אבל בגדול, צריכים גם לשבת איתנו, לא רק עם ראשי המפלגות האחרות. גם לליכוד יש מה להגיד. יש מספר ח"כים. אני לא דורש דיון בתוך הסיעה. דיון בתוך הסיעה, אין לו שום משמעות, מכיוון שהשיחות שם מוקלטות ואנשים מדברים לתקשורת ולמתפקדים. במצב הזה אי אפשר יהיה לעשות דיון אמיתי ולכן אנחנו דורשים דיון איתנו", הוסיף.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בהמשך, אמר ביטן כי במידה ולא ייתקיים דיון שכזה ההצבעה על חוקי הרפורמה לא תתקיים. "כמו ששר המשפטים מצפה ממני ומחבריי שאנחנו נתמוך בהצבעה במה שמביאים, אנחנו מצפים שגם הוא ידבר איתנו ויתחשב בדעתנו. "אני חושב שהגיע הזמן שנתניהו יתערב, זה התפקיד שלו כראש הממשלה, יתערב ויורה לעצור את החקיקה. יש לנו גם את פסח, גם את יום השואה, גם את יום העצמאות, אין שום סיבה שזה לא יקרה". 

עוד אמר ביטן כי נתניהו מושפע מהאווירה הציבורית. "זה לא רק יריב לוין, יש גם את מפלגות הקואליציה, אין לו אלטרנטיבה אחרת. הוא לא רוצה להפיל את הממשלה. הוא מנסה לעשות את זה בהסכמה, אבל אין ברירה. הוא ראש הממשלה, בינתיים, לא אני ולא מישהו אחר, וזה התפקיד שלו לראות מה הולך לקרות ולעצור את העניין הזה לתקופת זמן ספציפית על מנת שאפשר יהיה לדבר, גם בתוך הליכוד וגם מחוץ לליכוד".

"הוא לא מנהל את האירוע כי לא מאפשרים לו לנהל את האירוע, אבל לעצור את החקיקה כרגע זה דבר שבסמכותו, ללא קשר להסכם ניגוד העניינים. הוא לא רוצה שהממשלה תיפול, אז הוא מנסה להגיע לזה באמצעות הסכמה ופשרה קואליציונית. אני חושב שאין לו ברירה והוא חייב לעשות את המעשה הזה", אמר.

בתוך כך, בראיון לקשת 12,  תקף ביטן את התנהלות מפלגתו והזהיר כי "אם נבואות הזעם הכלכליות יתממשו - הליכוד גמר את הקריירה". כמו כן, הוסיף: "יש חמישה חכים בליכוד בעד עצירת חקיקה".

"אני לא יודע מה ראשי הקואליציה יחליטו, אבל מה שברור זה שעל ריכוך הסעיפים ועל לדחות חלק מהרפורמה - כולם מסכימים. לדעתי אפשר לעצור את החקיקה מהסיבה הפשוטה - חיכינו לשינוי מספיק זמן, לא יקרה כלום אם נחכה עוד חודשיים", הוא אמר.

"שר המשפטים יצטרך לשבת איתנו, עם החכים שתומכים בעצירת החקיקה. נכון להיום, לוין יושב עם הקואליציה, לא איתנו". הוא סיפר: "ישבתי איתו לפני שבועיים, הוא אמר לי 'תן לי להעביר את הקריאות הראשונות, אחר כך אשב איתך', עד היום הוא לא ישב איתי. כל מה שאנחנו מבקשים זה כמו שלוין מצפה ממני להצביע בעד עמדות הליכוד, אני מצפה ממנו להתייחס גם אלי. אנחנו לא בדיקטטורה, לא של יריב לוין ולא של אף אחד".