מחאת אנשי המילואים נגד הרפורמה המשפטית עולה שלב: לאורך סוף השבוע הודיעו כ-300 אנשי חיל האוויר, בהם 180 אנשי צוות אוויר פעילים וכ-40 מפעילי כטמ"מ מכל יחידות החיל, כי לא יגיעו השבוע לאימוני הכשירות, ויקדישו את זמנם ל"הידברות והגנה על הדמוקרטיה". "אנחנו משרתים את המדינה שלנו ומגינים עליה כיהודית ודמוקרטית גם במקומות אחרים עכשיו ולא רק מתא הטייס", אומר ל"מעריב" איש צוות אוויר.

אחד מאנשי המילואים הודיע על היעדרותו ואמר: "בעקבות הערכת מצב שערכתי עם עצמי ובעיקר אחרי ביטול מוחלט ומזלזל של מתווה הנשיא על ידי הקואליציה הדורסנית החלטתי שהגזרה המסוכנת לעם ישראל בשבוע הקרוב היא גזרת הכנסת ושם אפעל בשבוע הקרוב. כתוצאה מכך לא אהיה זמין השבוע למילואים בגזרת הצפון".

"הצעדים האקטיביים לעצירת התהליך החד צדדי הם המקום בו התרומה שלי למדינה ולביטחונה מירבי" כתב מפגין נוסף, "לא אגיע לטייסת השבוע, ואקח חלק במחאה כולל פגישות אישיות עם ח"כים".

מחאת ההייטק בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת ההייטקיסטים)
מחאת ההייטק בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת ההייטקיסטים)

איש צוות אוויר במילואים אומר ל"מעריב" כי "יש הרבה שבועות שבהם באופן אישי אנחנו לא מגיעים לטוס בהתאם לסיבות אישיות ולאחר מכן משלימים את זה. אין כאן סרבנות ואין סירוב פקודה, יחד עם זאת ברור לכולם כולל המפקדים שאם הם נותנים שריקה כולם יגיעו".

טייסי מילואים אומרים למעריב כי "יש הבדל גדול בין ביקשו מאיתנו להתייצב ואנחנו לא מגיעים לבין השלב הזה, שהוא שלב קריטי בשבועיים הקרובים בהקשר החקיקה שבו אנחנו לא מגיעים לטוס, כפי שקורה לעיתים גם מנסיבות אישיות, ואנחנו מתייצבים כחלק ממחאת אנשי המילואים, בפעולות שונות שנעשה". 

קבוצת "555 פטריוטים" המונה מעל ל-1,300 לוחמי ולוחמות צוות אוויר מסרה: "אנו מגבים את חברינו הטייסים המבצעיים ואנשי צוותי האוויר אשר ייעדרו השבוע מימי האימון. זוהי רק ההתחלה.  יש מאות רבות של אנשי צוותי אוויר במילואים, כולל בתפקידי טיסה מבצעיים פעילים המתכוונים להקפיא התנדבותם עם העברת החקיקה ההרסנית.
 
"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון לעצור את המפולת, לעשות הכל כדי לצאת מהסחרור ולגנוז את חוקי הדיקטטורה. כל סחבת רק תדרדר את המצב ותוביל אותנו לנקודת האל חזור".

טייסי חיל האוויר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
טייסי חיל האוויר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)