אלישע ירד, יועץ התקשורת של ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, צייץ היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו קריאה לפיה צריך להרוס את חווארה. דבריו נאמרים לאחר פיגוע הירי שאירע במקום.

"תגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני": ארגוני הטרור מברכים על הפיגוע
רכבת ההסלמה הביטחונית יצאה ללא שליטה מהתחנה - ויהיה קשה לבלום אותה

"למחוק את חווארה - עכשיו. בלי להתנצל ובלי לגמגם", כתב יועץ התקשורת של ח"כ סון הר-מלך, "כל עוד שלא נפנים את זה נמשיך להירצח ברחובות".

הציוץ של יועץ התקשורת של ח''כ לימור סון הר-מלך על הפיגוע בחווארה (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של יועץ התקשורת של ח''כ לימור סון הר-מלך על הפיגוע בחווארה (צילום: צילום מסך טוויטר)

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הפיגוע: "מתפלל לשלום הפצוע הגיבור מהפיגוע בחאוורה שהצליח לנטרל את המחבל. מחזק את כוחות הביטחון שפועלים בגזרה. אני חוזר ואומר: כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם".

ח''כ לימור סון הר-מלך ויועץ התקשורת שלה אלישע ירד (צילום:  אריק מרמור פלאש 90)
ח''כ לימור סון הר-מלך ויועץ התקשורת שלה אלישע ירד (צילום: אריק מרמור פלאש 90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "שולח איחולי רפואה שלימה לגיבור שהגיב במהירות ובקור רוח והציל את חייו, חיי רעייתו וחיי יהודים נוספים שהיו יכולים להיפגע מהירי של אותו מרצח. קורא לחבריי להעביר במהירות את חוק עונש מוות למחבלים, אחריי שהעברנו אותו בטרומית ולומר בצורה ברורה כי כל מרצח שיוצא מהבית על מנת לפגוע ביהודים, דינו מוות".

בעקבות הציוצים של אלישע ירד, פנה ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה בבקשה שתורה לפתוח בחקירה נגד יועצה של ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) בגין הסתה לאלימות על רקע לאומני, תמיכה בטרור ופשעי מלחמה נגד פלסטינים.

מתוך המכתב: "הקריאה לתקוף אוכלוסייה אזרחית פלסטינית ללא אבחנה מהווה פשע מלחמה חמור, הסתה לאלימות ותמיכה בטרור על רקע לאומני. ככל הידוע לי, אלישע ירד מתגורר בתוך שטחה הבינלאומי המוכר של המדינה הפלסטינית ומשכך כפוף לאמנת רומא וכי לאות או חסינות שתעניק לו מערכת אכיפת החוק הישראלית תשליך ודאי על חקירת ביהמ"ש הפלילי בהאג".

ח"כ כסיף מסר: "האיש הזה כבר נחשד באלימות גזענית נגד פלסטינים וחקירה עדיין מתנהלת כנגדו בעניין. קריאתו, אם כך, איננה רק מחליאה אלא עשויה לרמוז על כוונותיו דלו לפגוע בפלסטינים".

כאמור, פיגוע ירי אירע לעבר רכב צומת עינבוס בחאוורה, ובו נפצעו שני אנשים במצב קשה וקל. לאחר מרדף של כוחות הביטחון המחבל נתפס ונעצר.